زندگی نامه و خاطراتی از رهبر معظم انقلاب

 

رهبر عاليقدر حضرت آيت الله سيد على خامنه اى فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد جواد حسينى خامنه‌اى، در 1318 شمسی برابر 1358 قمرى در مشهد مقدس چشم به دنيا گشود. ايشان دومين پسر خانواده هستند. زندگى سيد جواد خامنه اى مانند بيشتر روحانيون و مدرسّان علوم دينى، بسيار ساده بود. همسر و فرزندانش نيز معناى عميق قناعت و ساده زيستى را از او ياد گرفته بودند و با آن خو داشتند.
رهبر بزرگوار در ضمن بيان نخستين خاطره هاى زندگى خود از وضع و حال زندگى خانواده شان چنين مى‌گويند:

«پدرم روحانى معروفى بود، امّا خيلى پارسا و گوشه گير... زندگى ما به سختى مى گذشت. من يادم هست شب هايى اتفاق مى افتاد كه در منزل ما شام نبود! مادرم با زحمت براى ما شام تهيّه مى كرد و... آن شام هم نان و كشمش بود.»
امّا خانه اى را كه خانواده سيّد جواد در آن زندگى مى كردند، رهبر انقلاب چنين توصيف مى كنند:
«منزل پدرى من كه در آن متولد شده ام، تا چهارـ پنج سالگى من، يك خانه 60 ـ 70 مترى در محّله فقير نشين مشهد بود كه فقط يك اتاق داشت و يك زير زمين تاريك و خفه اى! هنگامى كه براى پدرم ميهمان مى آمد (و معمولاً پدر بنا بر اين كه روحانى و محل مراجعه مردم بود، ميهمان داشت) همه ما بايد به زير زمين مى رفتيم تا مهمان برود. بعد عدّه اى كه به پدر ارادتى داشتند، زمين كوچكى را كنار اين منزل خريده به آن اضافه كردند و ما داراى سه اتاق شديم.»
رهبرانقلاب از دوران كودكى در خانواده اى فقير امّا روحانى و روحانى پرور و پاك و صميمی، اينگونه پرورش يافت و از چهار سالگى به همراه برادر بزرگش سيد محمد به مكتب سپرده شد تا الفبا و قرآن را ياد بگيرند. سپس، دو برادر را در مدرسه تازه تأسيس اسلامى «دارالتعّليم ديانتى» ثبت نام كردند و اين دو دوران تحصيل ابتدايى را در آن مدرسه گذراندند.

در حوزه علميه
ايشان از دوره دبيرستان، خواندن «جامع المقدمات» و صرف و نحو را آغاز كرده بود. سپس از مدرسه جديد وارد حوزه علميه شد و نزد پدر و ديگر اساتيد وقت ادبيات و مقدمات را خواند.
درباره انگيزه ورود به حوزه علميه و انتخاب راه روحانيت مى گويند: «عامل و موجب اصلى در انتخاب اين راه نورانى روحانيت پدرم بودند و مادرم نيز علاقه مند و مشوّق بودند».
ايشان كتب ادبى ار قبيل «جامع المقدمات»، «سيوطى»، «مغنى» را نزد مدرّسان مدرسه «سليمان خان» و «نوّاب» خواند و پدرش نيز بر درس فرزندانش نظارت مى كرد. كتاب «معالم» را نيز در همان دوره خواند. سپس «شرايع الاسلام» و «شرح لمعه» را در محضر پدرش و مقدارى را نزد مرحوم «آقا ميرزا مدرس يزدى» و رسائل و مكاسب را در حضور مرحوم حاج شيخ هاشم قزوينى و بقيه دروس سطح فقه و اصول را نزد پدرش خواند و دوره مقدمات و سطح را بطور كم سابقه و شگفت انگيزى در پنچ سال و نيم به اتمام رساند. پدرش مرحوم سيد جواد در تمام اين مراحل نقش مهّمى در پيشرفت اين فرزند برومند داشت. رهبر بزرگوار انقلاب، در زمينه منطق و فلسفه، كتاب منظومه سبزوار را ابتدا از «مرحوم آيت الله ميرزا جواد آقا تهرانى» و بعدها نزد مرحوم «شيخ رضا ايسى» خواندند.

در حوزه علميه نجف اشرف
آيت الله خامنه اى كه از هيجده سالگى در مشهد درس خارج فقه و اصول را نزد مرجع بزرگ مرحوم آيت الله العظمى ميلانى شروع كرده بودند. در سال 1336 به قصد زيارت عتبات عاليات، عازم نجف اشرف شدند و با مشاهده و شركت در درسهاى خارج مجتهدان بزرگ حوزه نجف از جمله مرحوم سيد محسن حكيم، سيد محمود شاهرودى، ميرزا باقر زنجانى، سيد يحيى يزدى، و ميرزا حسن بجنوردى، اوضاع درس و تدريس و تحقيق آن حوزه علميه را پسنديدند و ايشان را از قصد خود آگاه ساختند. ولى پدر موافقت نكرد. پس از مدّتى ايشان به مشهد باز گشتند.

در حوزه علميه قم
آيت الله خامنه اى از سال 1337 تا 1343 در حوزه علميه قم به تحصيلات عالى در فقه و اصول و فلسفه، مشغول شدند و از محضر بزرگان چون مرحوم آيت الله العظمى بروجردى، امام خمينى، شيخ مرتضى حائرى يزدى وعلـّامه طباطبائى استفاده كردند. در سال 1343، از مكاتباتى كه رهبر انقلاب با پدرشان داشتند، متوجّه شدند كه يك چشم پدر به علت «آب مرواريد» نابينا شده است، بسيار غمگين شدند و بين ماندن در قم و ادامه تحصيل در حوزه عظيم آن و رفتن به مشهد و مواظبت از پدر در ترديد ماندند. آيت الله خامنه اى به اين نتيجـه رسيدند كه به خاطر خدا از قــم به مشهد هجرت كنند واز پدرشان مواظبت نمايند. ايشان در اين مـورد مى گويند:
«به مشهد رفتم و خداى متعال توفيقات زيادى به ما داد. به هر حال به دنبال كار و وظيفه خود رفتم. اگر بنده در زندگى توفيقى داشتم، اعتقادم اين است كه ناشى از همان بّرى «نيكى» است كه به پدر، بلكه به پدر و مادر انجام داده ام». آيت الله خامنه اى بر سر اين دو راهى، راه درست را انتخاب كردند. بعضى از اساتيد و آشنايان افسوس مى خوردند كه چرا ايشان به اين زودى حوزه علميه قم را ترك كردند، اگر مى ماندند در آينده چنين و چنان مى شدند!... امّا آينده نشان داد كه انتخاب ايشان درست بوده و دست تقدير الهى براى ايشان سر نوشتى ديگر و بهتر و والاتر از محاسبات آنان، رقم زده بود. آيا كسى تصّور مى كرد كه در آن روز جوان عالم پراستعداد 25 ساله، كه براى رضاى خداوند و خدمت به پدر و مادرش از قم به مشهد مى رفت، 25 سال بعد، به مقام والاى ولايت امر مسلمين خواهد رسيد؟! ايشان در مشهد از ادامه درس دست برنداشتند و جز ايام تعطيل يا مبازره و زندان و مسافرت، به طور رسمى تحصيلات فقهى و اصول خود را تا سال 1347 در محضر اساتيد بزرگ حوزه مشهد بويژه آيت الله ميلانى ادامه دادند. همچنين ازسال 1343 كه در مشهد ماندگار شدند در كنار تحصيل و مراقبت از پدر پير و بيمار، به تدريس كتب فقه و اصول و معارف دينى به طلـّاب جوان و دانشجويان نيز مى پرداختند.

مبارزات سياسى
آيت الله خامنه اى به گفته خويش «از شاگردان فقهى، اصولى، سياسى و انقلابى امام خمينى (ره) هستند» امـّا نخستين جرقـّه هاى سياسى و مبارزاتى و دشمنى با طاغوت را مجاهد بزرگ و شهيد راه اسلام شهيد «سيد مجتبى نوّاب صفوى» در ذهن ايشان زده است، هنگاميكه نوّاب صفوى با عدّه اى از فدائيان اسلام در سال 31 به مشهد رفته در مدرسه سليمان خان، سخنرانى پر هيجان و بيدار كننده اى در موضوع احياى اسلام و حاكميت احكام الهى، و فريب و نيرنگ شاه و انگليسى و دروغگويى آنان به ملـّت ايران، ايراد كردند. آيت الله خامنه اى آن روز از طـّلاب جوان مدرسه سليمان خان بودند، به شدّت تحت تأثير سخنان آتشين نوّاب واقع شدند. ايشان مى گويند: «همان وقت جرقه هاى انگيزش انقلاب اسلامى به وسيله نوّاب صفوى در من به وجود آمده و هيچ شكى ندارم كه اولين آتش را مرحوم نوّاب در دل ما روشن كرد».

همراه با نهضت امام خمينى (قدس سره)
آيت الله خامنه اى از سال 1341 كه در قم حضورداشتند و حركت انقلابى واعتراض آميز امام خمينى عليه سياستهاى ضد اسلامى و آمريكا پسند محمد رضا شاه پهلوى، آغاز شد، وارد ميدان مبارزات سياسى شدند و شانزده سال تمام با وجود فراز و نشيب هاى فراوان و شكنجه ها و تعبيدها و زندان ها مبارزه كردند و در اين مسير ازهيچ خطرى نترسيدند. نخستين بار در محرّم سال 1383 هـ.ق از سوى امام خمينى (قدس سره) مأموريت يافتند كه پيام ايشان را به آيت الله ميلانى و علماى خراسان در خصوص چگونگى برنامه هاى تبليغاتى روحانيون در ماه محرّم و افشاگرى عليه سياست هاى آمريكايى شاه و اوضاع ايران و حوادث قم، برسانند. ايشان اين مأموريت را انجام دادند و خود نيز براى تبليغ، عازم شهر بيرجند شدند و در راستاى پيام امام خمينى، به تبليغ و افشاگرى عليه رژيم پهلوى و آمريكا پرداختند. بدين خاطر در 9 محرّم «12 خرداد 1342» دستگير و يك شب بازداشت شدند و فرداى آن به شرط اينكه منبر نروند و تحت نظر باشند آزاد شدند. با پيش آمدن حادثه خونين 15خرداد، باز هم ايشان را از بيرجند به مشهد آورده، تحويل بازداشتگاه نظامى دادند و ده روز در آنجا با سخت ترين شرايط و شكنجه و آزارها زندانى شدند.

دوّمين بازداشت
در بهمن 1342 - رمضان 1383 هـ.ق - آيت الله خامنه اى با عدّه اى از دوستانشان براساس برنامه حساب شده اى به مقصد كرمان حركت كردند. پس از دو ـ سه روز توقف در كرمان و سخنرانى و منبر و ديدار با علما و طلـّاب آن شهر، عازم زاهدان شدند. سخنرانى ها و افشاگرى هاى پرشور ايشان بويژه درايـّام ششم بهمن ـ سالگرد انتخابات و رفراندوم قلـّابى شاه ـ مورد استقبال مردم قرار گرفت. در روزپانزدهم رمضان كه مصادف با ميلاد امام حسن (ع) بود، صراحت و شجاعت و شور انقلابى ايشان در افشاگرى سياستهاى شيطانى و آمريكايى رژيم پهلوى، به اوج رسيد و ساواك شبانه ايشان را دستگير و با هواپيما روانه تهران كرد. رهبر بزرگوار، حدود دو ماه ـ به صورت انفرادى ـ در زندان قزل قلعه زندانى شدند و انواع اهانت ها و شكنجه ها را تحمّل كردند.

سوّمين و چهارمين بازداشت
كلاسهاى تفسير و حديث و انديشه اسلامى ايشان در مشهد و تهران با استقبال كم نظير جوانان پرشور و انقلابى مواجه شد. همين فعاليت ها سبب عصبانيت ساواك شد و ايشان را مورد تعقيب قرار دادند. بدين خاطر در سال 1345 در تهران مخفيانه زندگى مى كردند و يك سال بعد ـ 1346ـ دستگير و محبوس شدند. همين فعاليّت هاى علمى و برگزارى جلسات و تدريس و روشنگرى عالمانه و مصلحانه بود كه موجب شد آن بزرگوار بار ديگر توسط ساواك جهنّمى پهلوى در سال 1349 نيز دستگير و زندانى گردند.

پنجمين بازداشت
حضرت آيت الله خامنه اى «مد ظله» درباره پنجمين بازداشت خويش توسط ساواك مى نويسد:
«از سال 48 زمينه حركت مسلحانه در ايران محسوس بود. حساسيّت و شدّت عمل دستگاههاى جارى رژيم پيشين نيز نسبت به من، كه به قرائن دريافته بودند چنين جريانى نمى تواند با افرادى از قبيل من در ارتباط نباشد، افزايش يافت. سال 50 مجدّداً و براى پنجمين بار به زندان افتادم. برخوردهاى خشونت آميز ساواك در زندان آشكارا نشان مى داد كه دستگاه از پيوستن جريان هاى مبارزه مسلـّحانه به كانون هاى تفـّكر اسلامى به شدّت بيمناك است و نمى تواند بپذيرد كه فعاليّـت هاى فكرى و تبليغاتى من در مشهد و تهران از آن جريان ها بيگانه و به كنار است. پس از آزادى، دايره درسهاى عمومى تفسير و كلاسهاى مخفى ايدئولوژى و... گسترش بيشترى پيدا كرد».

بازداشت ششم
در بين سالهاى 1350ـ1353 درسهاى تفسير و ايدئولوژى آيت الله خامنه اى در سه مسجد «كرامت» ، «امام حسن» و «ميرزا جعفر» مشهد مقدس تشكيل مىشد و هزاران نفر ازمردم مشتاق بويژه جوانان آگاه و روشنفكر و طلـّاب انقلابى و معتقد را به اين سه مركز مى كشاند و با تفكّرات اصيل اسلامى آشنا مى ساخت. درس نهج البلاغـه ايشان از شور و حال ديگـرى برخوردار بود و در جزوه هاى پلى كپى شده تحت عنوان: «پرتوى از نهج البلاغه» تكثير و دست به دست مى گشت. طلـّاب جوان و انقلابى كه درس حقيقت و مبارزه را از محضر ايشان مى آموختند، با عزيمت به شهرهاى دور و نزديكِ ايران، افكار مردم را با آن حقايق نورانى آشنا و زمينه را براى انقلاب بزرگ اسلامى آماده مى ساختند. اين فعاليـّت ها موجب شد كه در دى ماه 1353 ساواك بى رحمانه به خانه آيت الله خامنه اى در مشهد هجوم برده، ايشان را دستگير و بسيارى از يادداشت ها و نوشته هايشان را ضبط كنند. اين ششمين و سخت ترين بازداشت ايشان بود و تا پاييز 1354 در زندان كميته مشترك شهربانى زندان بودند. در اين مدت در سلولى با سخت ترين شرايط نگه داشته شدند. سختى هايى كه ايشان در اين بازداشت تحمّل كردند، به تعبير خودشان «فقط براى آنان
كه آن شرايط را ديده اند، قابل فهم است». پس از آزادى از زندان، به مشهد مقدس برگشتند و باز هم همان برنامه و تلاش هاى علمى و تحقيقى و انقلابى ادامه داشت. البته ديگر امكان تشكيل كلاسهاى سابق را به ايشان ندادند.

در تبعيد
رژيم جنايتكار پهلوى در اواخر سال 1356، آيت الله خامنه اى را دستگير و براى مدّت سه سال به ايرانشهر تبعيد كرد. در اواسط سال 1357 با اوجگيرى مبارزات عموم مردم مسلمان و انقلابى ايران، ايشان از تبعيدگاه آزاد شده به مشهد مقدس بازگشتند و در صفوف مقدم مبارزات مردمى عليه رژيم سفـّاك پهلوى قرار گرفتند و پس از پانزده سال مبارزه مردانه و مجاهدت و مقاومت در راه خدا و تحمّل آن همه سختى و تلخى، ثمره شيرين قيام و مقاومت و مبارزه؛ يعنى پيروزى انقلاب كبير اسلامى ايران و سقوط خفـّت بار حكومتِ سراسر ننگ و ظالمانه پهلوى، و برقرارى حاكميت اسلام در اين سرزمين را ديدند.

در آستانه پيروزى
درآستانه پيروزى انقلاب اسلامى، پيش از بازگشت امام خمينى از پاريس به تهران، «شوراى انقلاب اسلامى» با شركت افراد و شخصيت هاى مبارزى همچون شهيد مطهرى، شهيد بهشتى، هاشمى رفسنجانى و... از سوى امام خمينى در ايران تشكيل گرديد، آيت الله خامنه اى نيز به فرمان امام بزرگوار به عضويت اين شورا درآمد. پيام امام توسط شهيد مطهرى «ره» به ايشان ابلاغ گرديد و با دريافت پيام رهبر كبير انقلاب، از مشهد به تهران آمدند.

پس از پيروزى
آيت الله خامنه اى پس از پيروزى انقلاب اسلامى نيز همچنان پرشور و پرتلاش به فعاليّت هاى ارزشمند اسلامى و در جهت نزديكتر شدن به اهداف انقلاب اسلامى پرداختند كه همه در نوع خود و در زمان خود بى نظير و بسيار مهّم بودند كه در اين مختصر فقط به ذكر رؤوس آنها مى پردازيم:
٭ پايه گذارى «حزب جمهورى اسلامى» با همكارى و همفكرى علماى مبارز و هم رزم خود: شهيد بهشتى، شهيد باهنر، هاشمى رفسنجانى و... دراسفند 1357.
٭ معاونت وزارت دفاع در سال 1358.
٭ سرپرستى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، 1358.
٭ امام جمعه تهران، 1358.
٭ نماينده امام خمينی«قدّس سرّه» در شوراى عالى دفاع ، 1359.
٭ نماينده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى، 1358.
٭ حضور فعّال و مخلصانه در لباس رزم در جبهه هاى دفاع مقدس، در سال 1359 با شروع جنگ تحميلى عراق عليه ايران و تجاوز ارتش متجاوز صّدام به مرزهاى ايران؛ با تجهيزات و تحريكات قدرت هاى شيطانى و بزرگ ازجمله آمريكا و شوروى سابق.
٭ ترور نافرجام ايشان توسط منافقين در ششم تيرماه 1360 در مسجد ابوذر تهران.
٭ رياست جمهورى؛ به دنبال شهادت محمد على رجايى دومّين رئيس جمهور ايران، آيت الله خامنه اى در مهر ماه 1360 با كسب بيش از شانزده ميليون رأى مردمى و حكم تنفيذ امام خمينى (قدس سره) به مقام رياست جمهورى ايران اسلامى برگزيده شدند. همچنين از سال 1364 تا 1368 براى دوّمين بار به اين مقام و مسؤوليت انتخاب شدند.
٭ رياست شوراى انقلاب فرهنگ، 1360.
٭ رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام، 1366.
٭ رياست شوراى بازنگرى قانون اساسى، 1368.
٭ رهبرى و ولايت امّت، كه از سال 1368، روز چهاردهم خرداد پس از رحلت رهبر كبيرانقلاب امام خمينى (قدس سره) توسط مجلس خبرگان رهبرى به اين مقام والا و مسؤوليت عظيم انتخاب شدند، و چه انتخاب مبارك و درستى بود كه پس از رحلت امام راحل، با شايستگى تمام توانستند امّت مسلمان ايران، بلكه مسلمانان جهان را رهبرى نمايند.

مطلب برگرفته از سایت www.khamenei.ir

 

بازگشت خاتمی و اصلاح طلبان به قدرت محال است/خاتمی به خاطر فتنه 88 باید رسما عذرخواهی کند

امام خمینی(ره) فرمودند که اگر کسی از اعمال نادرست خود بازگشت، توبه او را قبول می کنیم، اما دیگر نمی تواند مسئولیت حساس در نظام اسلامی بگیرد .
خاتمی دوستان خود را به ملت ترجیح می دهد/
خاتمی می دانست اگر رای نمی داد، بیشتر از گذشته زیر سوال می رفت

اصلاح طلبان به دلیل اعمال گذشته خود امروز نه راه پیش و نه راه پس دارند، این اعمال و رفتار ضد انقلابی آنها موجب شده است تا جامعه انقلابی ما پذیرای آنها نباشد، لذا خاتمی خود می دانست که اگر رای نمی داد، بیشتر از گذشته زیر سوال می رفت.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با ندای انقلاب با اشاره به علل شرکت خاتمی در انتخابات مجلس گفت: اصلاح طلبان امروز در شرایط بسیار بدی قرار دارند، آقای خاتمی در انتخابات شرکت کرد و دوستانش او را مورد ملامت قرار داده اند و اگر رای نیز نمی داد پرونده او سنگین تر می شد.

وی افزود:آقای خاتمی یک روحانی است و با سابقه ای که پدر وی داشت، شایسته نبود که در طول این سال ها ساز مخالفت با نظام بزند و در شکل اپوزسیون نظام قرار بگیرد و مقابل انقلاب، رهبری و ملت بایستد، این برای او و خانواده اش هزینه زیادی دارد.

شجونی ذکر اینکه خاتمی میان خواسته های خود واصلاح طلبان نمی تواند تصمیم درست بگیرد، اظهار کرد: در این انتخابات وی آمد و رای داد و برای خود یک خوشنامی خرید، اما از سوی دیگر رفقای او که زمانی گفتند اگر ناچار شویم خاتمی را نیز از قطار اصلاحات پیاده می کنیم، امروز به ناسزا گفتن به او پرداخته اند.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: اصلاح طلبان به دلیل اعمال گذشته خود امروز نه راه پیش و نه راه پس دارند، این اعمال و رفتار ضد انقلابی آنها موجب شده است تا جامعه انقلابی ما پذیرای آنها نباشد، لذا خاتمی خود می دانست که اگر رای نمی داد، بیشتر از گذشته زیر سوال می رفت.

وی با اشاره به این سخن برخی مشاوران خاتمی که اعلام کرده اند، وی برای امتیاز گرفتن از نظام در مورد برخی اصلاح طلبان که در زندان هستند، در انتخابات شرکت کرد، گفت: این برداشت اشتباهی است، زیرا دستگاه قضایی ما مستقل است و با این حرکتها افراد فتنه گری که برای کشور چالش ایجاد کردند، آزاد نخواهد کرد.

شجونی با بیان اینکه بازگشت خاتمی به قدرت دیگر امکان پذیر نیست، عنوان کرد: اینجا ایران است،امام خمینی(ره) فرمودند که اگر کسی از اعمال نادرست خود بازگشت، توبه او را قبول می کنیم، اما دیگر نمی تواند مسئولیت حساس در نظام اسلامی بگیرد و آقای خاتمی نیز مصداق این سخن است.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که چرا آقای خاتمی به خاطر فتنه ۸۸ از ملت و نظام عذرخواهی نمی کند، گفت: خاتمی و دوستانش غضب ملت را بر عذرخواهی ترجیح می دهند، وی در چاله سروش، مهاجرانی و دیگر اپوزسیون های نظام افتاد.

 

مرندي:فرصت‌ها را صرف اختلاف نکنیم


مرندی گفت: حیف است که ما وقت کشور را صرف اینگونه جواب‌دادن‌ها بکنیم امروز میان دولت و مجلس نباید کشمکش باشد و معتقدم این چیزی کمتر از حرام است، نباید طرفین همدیگر را تخریب کنند، هرچند نقد سازنده لازم است.

هامون به نقل از خبرگزاری فارس:

سید علیرضا مرندی نماینده منتخب مردم در مجلس نهم و عضو کمیسیون بهداشت مجلس هشتم و مسعود پزشکیان نماینده منتخب مردم در مجلس نهم و عضو کمیسیون بهداشت مجلس هشتم شب گذشته میهمان برنامه ۲۲ در شبکه دو سیما بودند.

مرندی در ابتدا اظهار داشت: مردم کشور ما در طول بیش از سه دهه انقلاب در مقابل همه فشارها ایستاده است و ولایتمداری مردم ما روز به روز بیشتر شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که نمایندگان در این سه ماه آینده مجلس هشتم چگونه باید عمل کنند، گفت: ما در ماه‌های آخر دوره وزارت همیشه تلاش می‌کردیم کارهای نیمه تمام را به اتمام برسانیم و امیدواریم مجلس نیز در این ماه‌های آخر تلاش کند کارهای نیمه تمام را به اتمام برساند.

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی همچنین درباره گله‌گذاری برخی از نمایندگانی که در دوره نهم موفق به کسب رأی از مردم نشده‌اند گفت: بنده در دوره ششم مجلس رأی نیاوردم و برخلاف توصیه برخی دوستان گله‌ای هم از این بابت نکردم، زیرا در کشور موقعیت خدمت بسیار زیاد است و می‌توان با همه وجود در آن موقعیت‌ها تلاش کرد. ما معتقد به خداوند هستیم و هرچه او مقدر کند پذیراییم. ما باید هرچه بیشتر برای خدمت به مردم تلاش کنیم و جا برای کار بسیار است.

مرندی در ادامه گفت:‌ ما نباید خودبینی داشته باشیم بنابراین باید بسنجیم که برای کشور اسلامی‌مان و ۷۰ میلیون حزب‌اللهی چه کاری باید بکنیم. نباید وقت‌ها را صرف خودمان کنیم و به فکر برخی مسائل شخصی و اختلافات فردی باشیم و فرصت‌ها را در این مسائل هدر دهیم، چرا که خداوند در این صورت از ما راضی نخواهد بود.

وی یادآور شد: زمانی که من وزیر بودم از مجلس نسبت به من حرف‌های نادرستی زده می‌شد و من توجه نمی‌کردم و کار خود را انجام می‌دادم، زیرا حیف است که ما وقت کشور را صرف اینگونه جواب‌دادن‌ها بکنیم امروز میان دولت و مجلس نباید کشمکش باشد و معتقدم این چیزی کمتر از حرام است، نباید طرفین همدیگر را تخریب کنند، هرچند نقد سازنده لازم است.

وزیر اسبق بهداشت افزود: ایثارکردن فقط مختص به جبهه‌ها نیست انسان باید از حقوق خود بگذرد زیرا هدف نهایی ساختن کشورمان است.

مرندی در ادامه و با اشاره به برخی مشکلات حوزه درمان، خاطرنشان کرد: زمانی که طرح پزشک خانواده را به آقای رئیس جمهور ارائه دادیم ایشان تحت تأثیر قرار گرفتند زیرا ایشان مردمی و عدالت‌محور هستند . آقای رئیس جمهور گفتند این طرح که قرار بود ۵ساله اجرا شود باید ۲ ساله اجرا شود ولی لازمه آن تأمین بودجه و اعتبار آن است.

وی افزود: من هم معتقدم قانون برنامه پنجم در حوزه درمان نقصی ندارد و اگر هم دولت نقصی در آن می‌بیند پیشنهادش را به ما بدهد و ما آن را با جان و دل برطرف می‌کنیم. ما از دولت محترم و آقای رئیس جمهور و شخصی که عدالت‌محور است می‌خواهیم در زمان کوتاهی این کار برای مردم انجام شود زیرا معتقدیم حیف است که این کارهای خوب ابتر بماند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه گفت: مجلس نهم باید پاسخگوی آراء بالای مردم باشد. برخی نمایندگان فقط می‌خواهند مشکلات بخش خود را حل کنند در حالی که نماینده باید منافع عامه مردم را ببیند و از بخشی‌نگری بپرهیزد. در برخی مواقع می‌بینیم نمایندگان به کارهای اجرایی حوزه انتخابیه خود می‌پردازند در حالی که وظیفه نمایندگان چیز دیگری است.

وی با انتقاد از وضعیت بیمه‌ای کشور گفت: دولت در برخی جاها از بودجه غیرقانونی کارمندان خود را بیمه تکمیلی می‌کند، ولی مردم بیمه تکمیلی ندارند؛ ای کاش آقای رئیس جمهور جلوی این کار خلاف قانون را بگیرد.


 

باید دست این مردم را بوسید/پاسخ قاطع ملت به فتنه گران

آیت‌الله جنتی با اشاره به انتخابات ۱۲ اسفند اظهار داشت: باید دست این مردم را بوسید هر رأی مردم یک سیلی محکم بود که به صورت دشمن نواخته شد.
خبرگزاری فارس: باید دست این مردم را بوسید/پاسخ قاطع ملت به فتنه گران

 

 

آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه عبادی سیاسی تهران، با اشاره به انتخابات ۱۲ اسفند اظهار داشت: باید دست این مردم را بوسید هر رأی مردم یک سیلی محکم بود که به صورت دشمن نواخته شد. باید از این مشارکت بالا تشکر و قدردانی کنیم چرا که چشم دشمن را کور کرد و آنها ناامید شدند و نقشه فتنه‌گران که به دنبال مشارکت کم مردم بودند نقش بر آب شد و جواب دندان شکن از سوی مردم به آنها داده شد.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران مدام در ظاهر سنگ مردم را به سینه می‌زنند، افزود: مردم نشان دادند که طرفدار فتنه‌گران نیستند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: لیست‌های متعددی ارائه شد و خیلی هم خوب بود. ولی مردم لیستی فکر نکردند، بلکه آگاهانه افراد مطلوب خود را انتخاب کردند. مردم کسانی را از رده خارج کردند که نباید به آنها رأی می‌دادند. ما کسانی را به زحمت تأیید کرده بودیم، مردم آنها را تأیید نکردند، بنابراین از این حسن انتخاب مردم قابل تقدیر است.

آیت‌الله جنتی یادآور شد: مقام معظم رهبری از ماه‌ها قبل انواع نقشه‌های دشمن را گوشزد می‌فرمودند و بصیرت‌دهی می‌کردند؛ این رهنمودها در کنار بصیرت مردم بسیار راهگشا بود. مردم ما امروز به بلوغ سیاسی رسیده‌اند و دیگر فریب نمی‌خورند. مردم برخی مشکلات را از مسائل جاری کشور و نظام جدا می‌کنند و به موقع در صحنه‌ها حاضر می‌شوند.

وی از تمام دست اندرکاران انتخابات، وزارت کشور، رسانه ملی و نیروهای امنیتی و انتظامی تشکر کرد و گفت: این انتخابات به سلامت و آزادی کامل برگزار شد. همانی که خواسته مردم بود انجام شد و مردم با کمال آرامش رأی خود را به صندوق‌ها ریختند و عزت خود را زیاد کردند.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: یکی از راه‌های تقویت نظام و شکستن توطئه‌ها همین حضور در انتخابات است. مسئولان باید قدر این مردم را بدانند و برای رضای خدا به این مردم خدمت کنند. البته کارهای زیادی در حال انجام نیست ولی نیازها نیز زیاد است و لذا باید تلاش‌ها هرچه بیشتر ادامه یابد.

جنتی با اشاره به یازدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مجلس خبرگان یک نهاد بی‌بدیل در کشور است. وظیفه سنگین انتخاب رهبری به دوش این مجلس است. لذا دیدیم که بعد از امام(ره) انتخاب خوب رهبری، موجب آرامش در کشور شد و از بسیاری از خطرها جلوگیری شد.

وی همچنین با اشاره به دستور رهبر انقلاب مبنی بر تشکیل شورای عالی فضای مجازی، گفت: درایت رهبر انقلاب در این موضوع ستودنی است، وضعیت ارتباطات و اینترنت در دنیا موجب نا‌امنی و دزدی اطلاعات شده است، لذا کم توجهی مسئولان به این مسئله یک خطر جدی از سوی دشمن است که نهادهای ما را تهدید می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: رهبر انقلاب فرموده بودند که اگر می‌توانستم خودم مسئولیت این شورا را به عهده می‌گرفتم که این اهمیت این شورا را می‌رساند. برخی به این مسائل کم‌توجهی می‌کنند. باید از رهبر انقلاب تشکر فوق العاده کرد، خداوند عمر رهبر عزیزمان را طولانی و دشمانش را ذلیل و خوار کند.

آیت‌الله جنتی خطاب به اعضا منتخب شورای عالی مجازی گفت: رهبر انقلاب شمار را گزینش کرده است و شما را بهترین و به دردبخور دیده است. قدر این انتخاب را بدانید و با عمل به وظایف خود شکر آن را به جاآورید.

وی یادآور شد: زمانی در امر مبارزه با فساد، رهبر انقلاب فرمان مبارزه با فساد صادر کردند، ولی آن طور که انتظار بود اجرا نشد، ولی هشدار می‌دهم مبادا این هم مانند آن شود؛ این موضوع را جدی بگیرد و اگر کم توجهی شود خطر بوجود می‌آید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع بحرین گفت: موضوع بحرین یک غصه‌ای برای ماست. آمریکا هنوز نمی‌فهمد که قدرتش را از دست داده است و با زور می‌خواهد قدرتش را حفظ کند. جرم مردم بحرین این است که می‌خواهند هر انسانی یک رأی داشته باشد و آمریکائی‌ها به دروغ شعار دموکراسی می‌دهند.

جنتی ادامه داد: برخلاف رأی مردم بحرین آنها را می‌کشند و شکنجه می‌دهند که لعنت خداوند بر آنها باد. عاقبت قدرت آمریکا رو به زوال خواهد رفت. قدرت پوشالی آمریکا از دست رفته است و امروز با مشکل مشروعیت و مشکل اقتصادی دست به گریبان هستند.

وی با اشاره به موضوع قرآن سوزی اخیر آمریکایی‌ها در افغانستان گفت: خداوند اینها را به دست خود بدبخت می‌کند؛ باید به غیرت دینی مردم افغانستان آفرین گفت که حاضرند برای حفظ قداست قرآن جان بدهند؛ آمریکایی‌ها نمی‌توانند با این وضعیت در این کشور بمانند لذا این به مسئله عاقبت به ضرر خود آمریکایی‌ها تمام می‌شود.

 

 

هامون به نقل از خبرگزاری فارس:


 

حکم محکومیت فائزه هاشمی در دادگاه

فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام فعالیت تبلیغی علیه امنیت نظام به شش ماه حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از فعالیت های سیاسی محکوم شد.
//

"علی جوانمردی" مجری شبکه صدای آمریکا voAپنج شنبه 8مارس (18اسفند) در گزارشی از حکم تجدید نظر دادگاه فائزه هاشمی گفت: «حکم شش ماه زندان فائزه هاشمی در دادگاه تجدید نظر تأیید شده است. فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام فعالیت تبلیغی علیه امنیت نظام به شش ماه حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از فعالیت های سیاسی محکوم شد.»
وی در ادامه افزود: «هاشمی رفسنجانی در جریان حوادث پس از اتخابات ریاست جمهوری سال88 از سوی رهبری جمهوری اسلامی مورد انتقاد تلویحی قرار گرفت و در حال حاضر در انتظار انتصاب مجدد به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.»
لازم به ذکر است چندی پیش جلسه محاکمه فائزه هاشمی در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی تشکیل و وی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شده بود.

هامون به نقل از جام نیوز:

 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط arman

محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق نیز رای خود را به صندوق انداخت

 
 

مردمدر همین حال شبکه های ضدانقلابی و سلطنت طلب با عجز و استیصال فوق العاده سعی در کمرنگ نشان دادن حضور پرشکوه مردم در انتخابات را دارند اما حضور مردم از اولین ساعات بامداد نشان از عزم مردم ایران در ایستادگی و حمایت همه جانبه از انقلاب بزرگ اسلامی و حاکمیت مردم سالاری دینی در مقابل همه بدخواهان و دشمنان آنها دارد .

 

هامون به نقل از بولتن نیوز:

به نقل از یک منبع آگاه محمد خاتمی رئیس جمهور دوران اصلاحات در ساعت 13:50 دقیقه بعد از ظهر به اتفاق یکی دیگر از برادرانش رای خود را در یکی از شعبات تهران بصورت مخفی به صندوق انداخت .

رای دادن محمد خاتمی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نشانی دیگر از شکست سنگین پروژه تحریم انتخابات توسط حامیان آمریکا و ضدانقلابیون می باشد .


در همین حال شبکه های ضدانقلابی و سلطنت طلب با عجز و استیصال فوق العاده سعی در کمرنگ نشان دادن حضور پرشکوه مردم در انتخابات را دارند اما حضور مردم از اولین ساعات بامداد نشان از عزم مردم ایران در ایستادگی و حمایت همه جانبه از انقلاب بزرگ اسلامی و حاکمیت مردم سالاری دینی در مقابل همه بدخواهان و دشمنان آنها دارد .

امروز بازهم مردم ایران شکوه اتحاد و وحدت خویش را حول محور اسلام و ولایت فقیه به جهانیان نشان داده و این انتخابات می رود که جهان را شگفت زده کند

 




تاریخ: جمعه 12 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط arman

نگرانی در کاخ سفید، باکینگهام، الیزه و..
روز "سیلی سخت"


تقریبا همه نظرسنجی ها از مشارکت حدود ۶۰ درصدی مردم در انتخابات حکایت دارد. انتظار تحلیلگران از میزان مشارکت در تهران هم حاکی از خلق حماسه ای بزرگتر از انتخابات مجلس هشتم است.
به گزارش ندای انقلاب به نقل از  جهان، تقریبا همه نظرسنجی ها از مشارکت حدود ۶۰ درصدی مردم در انتخابات حکایت دارد. انتظار تحلیلگران از میزان مشارکت در تهران هم حاکی از خلق حماسه ای بزرگتر از انتخابات مجلس هشتم است.

وزارت کشور از روزهای گذشته تلاش زیادی را برای تدارک جشن بزرگ امروز آغاز و اعلام کرده که شعب رای گیری با آمادگی کامل از صبح جمعه آماده پذیرایی از رای دهندگان است.

پیش بینی حضور گسترده مردم، سید صولت مرتضوی، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات را واداشته است که بگوید: ساعت اخذ رای به احتمال قوی تمدید خواهد شد.

وی گفته است: "مثل سنوات قبل نتیجه انتخابات مرحله به مرحله به محض اینکه حوزه‌های انتخابیه کار شمارش آرا را به اتمام برسانند و به ستادانتخاباتی کشور اعلام کنند به استحضار مردم خواهیم رساند."

۱۶۵۰ خبرنگار

اهمیت انتخابات امروز به اندازه ای است که ۳۵۰ خبرنگار خارجی از ۱۷۴ رسانه بین‌المللی را هم به ایران کشانده تا به همراه ۱۳۰۰ خبرنگار داخلی، اخبار و تصویر نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی را برای همه دنیا گزارش کنند.

روز "سیلی سخت"

همزمانی انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی با موج بیداری اسلامی و تضعیف موقعیت غرب صهیونی در منطقه خاورمیانه، نگاه های نگران بسیاری را از کاخ سفید، الیزه و باکینگهام گرفته تا تل آویو و ریاض به سمت ایران اسلامی دوخته است؛ نگاه‌هایی که کم رونقی انتخابات را آرزو می کنند و از هفته ها پیش فضاسازی در این باره را به خط اصلی رسانه های خود بدل کرده اند.

البته تحلیلگران عمق نگر همین کشورها با ارزیابی شور انتخاباتی در ایران، دریافته اند که انتظار تحقق خواسته غرب در روز ۱۲ اسفند دور از واقعیت است.

در همین راستا، رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم و خانواده های معظم شهیدان و ایثارگران، حساسیت انتخابات روز جمعه را بیشتر از انتخابات دوره های قبل دانستند و با اشاره به اهمیت بسیار زیاد حضور گسترده مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تأکید کردند: به لطف الهی، ملت ایران در انتخابات روز جمعه، سیلی سخت تر از سیلی ۲۲ بهمن به چهره استکبار خواهد زد و عزم و اراده مستحکم خود را به رخ دشمن خواهد کشید تا جبهه استکبار بداند که در مقابل این ملت، کاری از پیش نخواهد برد.

ایشان با تأکید بر اینکه حضور در انتخابات، حقیقتاً ضربه ی محکمی به چهره استکبار است، افزودند: آنچه در انتخابات بسیار مهم است، حضور گسترده مردم است، زیرا هرچه حضور مردم بیشتر باشد، مجلسی تواناتر و شجاع تر و با پشتوانه محکم تشکیل خواهد شد و چنین مجلسی خواهد توانست صدای آحاد مردم را با قدرت به گوش دنیا برساند.

معتقدم این یک وظیفه برای ما هست، همچنان‌که یک حقی است متعلق به ما. ما باید از این حقمان استفاده کنیم و این وظیفه را انجام دهیم، همچنین معتقد هستم که این کار مثل نماز هر چه به اول وقت نزدیکتر باشد فضیلتش بیشتر است،
 حضرت‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در هنگام رأی دادن برای نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چه توصیه‌ای برای ملت ایران در انتخابات 12اسفند دارید، ضمن اشاره به نقش و تاثیر خبرنگاران در انتخابات، اظهار داشتند: توصیه من توصیه همیشگی‌ است. معتقدم این یک وظیفه برای ما هست، همچنان‌که یک حقی است متعلق به ما. ما باید از این حقمان استفاده کنیم و این وظیفه را انجام دهیم، همچنین معتقد هستم که این کار مثل نماز هر چه به اول وقت نزدیکتر باشد فضیلتش بیشتر است، نه اینکه بخواهم بگویم شرعاً مانند نماز است، بلکه بر حسب نگاه عقلایی اگر انسان اول روز جمعه این کار را انجام دهد فکرش آسوده است که وظیفه را انجام داده است و بعد به سراغ کارهای دیگرش می‌رود، برخلاف اینکه این کار را آخر وقت انجام دهد.
 

ایشان ادامه دادند: هم ممکن است پای صندوقها شلوغ شود و هم احتمال این وجود دارد که توفیق پیدا نکند و هم اینکه نگرانی و دغدغه وجود دارد بنابراین توصیه می‌کنم اول وقت برای رأی دادن در صندوقها حاضر شوند و به هر سی نفر رأی بدهند و نام سی نفر را در برگه‌های رأی بنویسند و مردم عزیزمان سعی کنند که این کار را با احساس یک حجتی بین خود و خدای متعال انجام دهند. انشالله قصدشان را خالص کنند.

ایشان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اهمیت این دوره از انتخابات را نسبت به انتخابات قبل در چه می‌بینید، فرمودند: البته انتخابات همیشه برای کشور ما و نظام جمهوری اسلامی حائز اهمیت بوده است. همیشه نشانه یک حقیقتی در داخل کشور ماست و این هم برای دوستان و نیز برای دشمنان پیام‌هایی دارد، هر وقت این خصوصیت بیشتر بود اهمیت انتخابات بیشتر می‌شود و امروز از آن روزها است. اولاً سی‌وسه سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و در انقلاب‌هایی که در دنیا وجود داشته است با گذشت زمان مردم خسته شده‌اند، دلزده‌شده‌اند و راه‌هایشان تغییر پیدا کرد ولی ملت ما در طول این زمان با یک عزم راسخ حرکت مستقیمی تا به امروز ادامه داده است، این حادثه بسیار مهمی است. بعد از سه دهه در سی‌وسه‌ سالگی نشان می‌دهند که باز همان خصوصیات اولیه را دارند وانگهی این روزها "اشتولوم" علیه ملت ایران زیاد است که می‌شنوید و می‌بینید، اینکه در خیلی از جاها شکست خورده‌اند و سیلی خورده‌اند دلشان می‌خواهد با هیاهویی خودشان را از تک و تا نیندازند.

ایشان با طرح این سؤال که این هیاهو را برای چه به کار می‌برند، گفتند: مسأله ایران یک مسأله برجسته است به همین دلیل درباره ایران مرتباً هیاهو می‌کنند. مسئله تحریم و حقوق بشر از اینگونه مسائل است که مرتباً تکرار می‌کنند، لذا چون جنجال‌ها زیاد است و تهدیدهای لفظی بر علیه ملت ایران زیاد است لذا ملت ایران در این دوره جایگاه حساس‌تری دارد، می‌تواند بهتر حرف بزند و این حرف زدن با عمل است، بهترین حرف‌زدنها، بهترین گفتن، همراه با عمل است لذا امروز هرچه بیشتر مردم پای صندوقهای رأی بیایند برای کشور مهمتر است. هرچه با شور و نشاط و انگیزه بیشتری بیایند برای آینده کشور و آبروی کشور مفیدتر و بهتر است. برای حفظ امنیت و مصونیت مفیدتر است. اهمیت این دوره اینها است.

  




تاریخ: جمعه 12 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط arman
اول وقت در سر صندوق ها حاضر شوید و (در تهران) به هر ۳۰ نفر رای دهید

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب فرمودند: امروز هرچه بیشتر مردم پای صندوقهای رأی بیایند برای کشور مهمتر است. هرچه با شور و نشاط و انگیزه بیشتری بیایند برای آینده کشور و آبروی کشور مفیدتر و بهتر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حضرت‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در هنگام رأی دادن برای نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چه توصیه‌ای برای ملت ایران در انتخابات 12اسفند دارید، ضمن اشاره به نقش و تاثیر خبرنگاران در انتخابات، اظهار داشتند: توصیه من توصیه همیشگی‌ است. معتقدم این یک وظیفه برای ما هست، همچنان‌که یک حقی است متعلق به ما. ما باید از این حقمان استفاده کنیم و این وظیفه را انجام دهیم، همچنین معتقد هستم که این کار مثل نماز هر چه به اول وقت نزدیکتر باشد فضیلتش بیشتر است، نه اینکه بخواهم بگویم شرعاً مانند نماز است، بلکه بر حسب نگاه عقلایی اگر انسان اول روز جمعه این کار را انجام دهد فکرش آسوده است که وظیفه را انجام داده است و بعد به سراغ کارهای دیگرش می‌رود، برخلاف اینکه این کار را آخر وقت انجام دهد.

ایشان ادامه دادند: هم ممکن است پای صندوقها شلوغ شود و هم احتمال این وجود دارد که توفیق پیدا نکند و هم اینکه نگرانی و دغدغه وجود دارد بنابراین توصیه می‌کنم اول وقت برای رأی دادن در صندوقها حاضر شوند و به هر سی نفر رأی بدهند و نام سی نفر را در برگه‌های رأی بنویسند و مردم عزیزمان سعی کنند که این کار را با احساس یک حجتی بین خود و خدای متعال انجام دهند. انشالله قصدشان را خالص کنند.

ایشان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اهمیت این دوره از انتخابات را نسبت به انتخابات قبل در چه می‌بینید، فرمودند: البته انتخابات همیشه برای کشور ما و نظام جمهوری اسلامی حائز اهمیت بوده است. همیشه نشانه یک حقیقتی در داخل کشور ماست و این هم برای دوستان و نیز برای دشمنان پیام‌هایی دارد، هر وقت این خصوصیت بیشتر بود اهمیت انتخابات بیشتر می‌شود و امروز از آن روزها است. اولاً سی‌وسه سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و در انقلاب‌هایی که در دنیا وجود داشته است با گذشت زمان مردم خسته شده‌اند، دلزده‌شده‌اند و راه‌هایشان تغییر پیدا کرد ولی ملت ما در طول این زمان با یک عزم راسخ حرکت مستقیمی تا به امروز ادامه داده است، این حادثه بسیار مهمی است. بعد از سه دهه در سی‌وسه‌ سالگی نشان می‌دهند که باز همان خصوصیات اولیه را دارند وانگهی این روزها "اشتولوم" علیه ملت ایران زیاد است که می‌شنوید و می‌بینید، اینکه در خیلی از جاها شکست خورده‌اند و سیلی خورده‌اند دلشان می‌خواهد با هیاهویی خودشان را از تک و تا نیندازند.

ایشان با طرح این سؤال که این هیاهو را برای چه به کار می‌برند، گفتند: مسأله ایران یک مسأله برجسته است به همین دلیل درباره ایران مرتباً هیاهو می‌کنند. مسئله تحریم و حقوق بشر از اینگونه مسائل است که مرتباً تکرار می‌کنند، لذا چون جنجال‌ها زیاد است و تهدیدهای لفظی بر علیه ملت ایران زیاد است لذا ملت ایران در این دوره جایگاه حساس‌تری دارد، می‌تواند بهتر حرف بزند و این حرف زدن با عمل است، بهترین حرف‌زدنها، بهترین گفتن، همراه با عمل است لذا امروز هرچه بیشتر مردم پای صندوقهای رأی بیایند برای کشور مهمتر است. هرچه با شور و نشاط و انگیزه بیشتری بیایند برای آینده کشور و آبروی کشور مفیدتر و بهتر است. برای حفظ امنیت و مصونیت مفیدتر است. اهمیت این دوره اینها است.

 




تاریخ: جمعه 12 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط arman



انگلستان به همسر سرکرده منافقین اجازه ورود نداد

 

به دنبال درخواست‌های مکرر مریم رجوی برای حضور و سخنرانی در پارلمان انگلستان، مقامات این کشور از ورود این عنصر تروریست به کشورشان جلوگیری کردند.

مرصاد به نقل از فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، به دنبال درخواست‌های مکرر مریم رجوی برای حضور و سخنرانی در پارلمان انگلستان، تعداد انگشت شماری از نمایندگان پارلمان این کشور از همسر سرکرده منافقین خواستند تا به این کشور سفری داشته باشد، اما مقامات این کشور از ورود این عنصر تروریست به کشورشان جلوگیری کردند.

نمایندگان مذکور که در زمره مواجب بگیران و حامیان این فرقه هستند، در حال حاضر از تصمیم مقامات انگلیسی ناخشنود و آشفته شده‌اند.

از سوی دیگر و به دنبال عدم اجازه ورود به همسر سرکرده منافقین، برخی مهره‌های انگلیسی منافقین با محکومیت این اقدام، جنجال سازی جدیدی را آغاز کرده و به دنبال شکایت از مقامات انگلیسی به سیستم قضایی این کشور هستند.

مریم رجوی درسال 1997 از انگلستان اخراج شد و دلیل اخراج وی حضور در کادر مرکزی منافقین بود، زیرا که گروهک تا چندی پیش در لیست گروه‌های تروریستی انگلستان قرار داشت.


آقاتهراني:حضور در لیست حامیان مشایی را تکذیب می کنم

 

حجت الاسلام آقا تهرانی درباره برخی بی اخلاقی ها در میان گروه های اصولگرا در آستانه انتخابات گفت: امیدوارم بعد از انتخابات دیگر پشت سر یکدیگر حرف نزنیم.

مرصاد به نقل از رجا: حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی دبیرکل جبهه پایداری درگفت و گو با مشرق در پاسخ به این سوال که سرنوشت وحدت میان اصولگراین را در مجلس آینده چطور می بینید تصریح کرد: باید همه کسانی که از گروه های مختلف اصولگرا به مجلس راه پیدا می کنیم از دین و ولایت دفاع و حمایت کنیم.
 
آقا تهرانی همچنین درباره برخی بی اخلاقی ها در میان گروه های اصولگرا که در آستانه انتخابات از سوی رسانه ها پوشش داده می شود، خاطرنشان کرد: انشاالله امیدوارم بعد از انتخابات دیگر پشت سر یکدیگر حرف نزنیم.
 
دبیرکل جبهه پایداری در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه احتمال حضور چه تعداد از کاندیداهای جبهه پایداری را در مجلس آینده می دهید؟ با اشاره به لیست های متعدد در میان اصولگرایان و دیگر گروه های سیاسی حاضر در انتخابات، تصریح کرد: باور کنید نمی دانم چقدر رای می آوریم؟
 
آقاتهرانی همچنین عضويت خود در جبهه توحيد و عدالت (حاميان مشايی) را تکذيب کرد و انتشار اين ليست را بی اخلاقی سياسی خواند.
 
وی در پایان با درباره برخی شبهات مبنی بر عدم ارائه لیست انتخاباتی جبهه پایداری در تهران به محضر آیت الله مصباح تاکید کرد: حضرت استاد مصباح یزدی لیست انتخاباتی جبهه پایداری را دیده اند و عین صحبت های ایشان در این مورد بر روی پایگاه اطلاع رسانی بنده قرار گرفت.

آیا رسانه‌های اصلاح‌طلبان به تحریم نامرئی انتخابات روی آورده‌اند؟

 

مرصاد به نقل از رجا به قل از برهان- طی چند روز مانده به برگزاری انتخابات مجلس نهم، جریان‌های سیاسی و نامزدهای فعال می‌کوشند با انواع و اقسام تبلیغات و فعالیت‌های رسانه‌ای و عمومی رأی مردم را به سمت خود جلب نمایند و در چنین شرایطی افزایش مشارکت عمومی مهم‌ترین نتیجه‌ی اقدام تمامی رقبای عرصه‌ی انتخابات است. تنور گرم انتخابات علاوه بر آن که مفید اعتبار و منافع ملی است، فرصتی برای جریان‌ها و نامزدهاست تا بتوانند بخت خود را جهت کسب اقبال عمومی بیازمایند. در این میان رفتار رسانه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلبان بازگشت‌گرا در چند هفته‌ی منتهی به انتخابات در خور تأمل است. در این گزارش تحلیلی تلاش خواهد شد تا از ابعاد جهت‌گیری رسانه‌ای این جریان رمزگشایی گردد.

 
در چند ماه منتهی به روزهای اخیر، انتخابات و فعالیت‌های پیرامون آن، به مهم‌ترین رویکرد جریان‌های سیاسی داخل تبدیل شده بود. بحث بر سر حضور یا عدم حضور در این عرصه، چگونگی حضور، ائتلاف یا حضور انفرادی و نیز احراز و عدم احراز صلاحیت‌ها در مراجع قانونی به مهم‌ترین موضوع اصلی محافل سیاسی و رسانه‌ای بدل شده بود با این حال جریان خاص سیاسی که با عنوان «اصلاح‌طلبان» از جریان فتنه‌ی 88 خود را جدا نمود تا در فرصت‌های آینده به عرصه‌ی قدرت بازگردد، رویکرد خاصی در خصوص انتخابات مجلس نهم در پیش گرفته است.
 
زمانی که از شروط «خاتمی» برای شرکت در انتخابات سخن گفته می‌شد، به روشنی معلوم بود که نظام زیر بار مطالبات غیرقانونی این جریان نخواهد رفت و از همین رو، چندی بعد شنیده شد که این جریان راهبرد دو وجهی «تحریم ظاهری» و «مشارکت پنهان و سفید» را برگزیده است تا هم شکست خود را در جذب اقبال عمومی پنهان سازد و هم شانس حضور در قوه‌ی مقننه را ازدست ندهد. اما در واپسین روزهای متنهی به برگزاری انتخابات، رویکرد خاصی در خصوص انتخابات مجلس نهم در دستور کار رسانه‌های متعلق به این جریان قرار گرفت. نیم نگاهی به صفحه‌ی اول روزنامه‌های اصلاح‌طلبان نظیر «شرق»، «اعتماد»، «آفتاب یزد»، «همبستگی»، «فرهنگ آشتی»، «فرهیختگان»، «اسرار»، «مردم سالاری» و برخی پایگاه‌های اینترنتی این جریان نشان می‌دهد که کوچک‌ترین نقشی در گرم کردن تنور انتخابات نداشته و حتی در مواردی در جهت عکس این مهم اقدام نموده‌اند. برای اثبات این مدعا و به صورت نمونه در یک مطالعه‌ی موردی، صفحه‌ی نخست دو روزنامه‌ی «شرق» و «اعتماد» در طول بازه‌ی زمانی دو هفته‌ی اخیر مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آن در ادامه می‌آید:
 
الف) روزنامه‌ی شرق
 
24/11- در صفحه‌ی اول این روزنامه هیچ مطلبی در خصوص انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی دیده نمی‌شود.
 
25/11- «بازگشت هیأت نظارت بر اجرای قانون اساسی» و «به زندان رفتن مدیر مسؤول روزنامه‌ی ایران» در تیتر یک و دو این روزنامه جاخوش کرده‌اند و باز هم هیچ اثری از مسأله‌ی انتخابات در صفحه‌ی نخست این روزنامه دیده نمی‌شود.
 
26/11- بالاخره این روزنامه تصمیم می‌گیرد به انتخابات بپردازد، با این حال نه اصل موضوع انتخابات، بلکه موضوع حاشیه‌ای را برگزیده و با انتشار گزارش جلسه‌ی انتخاباتی جریان انحرافی، به نقل از رییس جمهور تیتر می‌زند: «انتقاد از هزینه‌ی میلیاردی نامزدهای انتخابات»
 
27/11- «5‌ مفسد ‌فی‌الارض در پرونده‌ی فساد ‌مالی» و «انتخابات» البته نه در ایران بلکه «همه پرسی در سوریه» تا آن اندازه برای مسؤولان این روزنامه مهم بوده‌اند که باز هم مسأله‌ی انتخابات مجلس نهم در این روزنامه به فراموشی سپرده شود!
 
29/11- در آغازین روز هفته‌ی جدید، باز هم مسایلی هم‌چون «انتقاد وزیر اطلاعات از واکنش‌ها به نوسانات بازار: برخی خودی‌ها میلیاردی سکه خریدند» و «استعفای رییس جمهور آلمان» سبب می‌گردد روزنامه‌ی شرق این نکته را که کم‌تر از 2 هفته تا انتخابات مانده است را فراموش کند!
 
30/11- در حالی که تیتر یک «پرونده‌ی بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ ایران گشوده شد: 12000صفحه برای ‌ میلیارد ‌تومان» در صفحه‌ی نخست این روزنامه توجه مخاطب را جلب می‌کند، در تیتر دو باز هم مسأله‌ی حاشیه‌ای از رقابت‌های انتخاباتی توجه تحریریه‌ی این روزنامه را چنان جلب نموده که نوشته است: «علی مطهری: اگر اصول‌گرایی این است، من نیستم»
 
1/12- تیتر «افزایش یارانه‌ی نقدی و گرانی انرژی» که اشاره به فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها دارد در تیتر یک روزنامه به چشم می‌خورد و هیچ اشاره‌ای به مسأله‌ی انتخابات به چشم نمی‌خورد!
 
2/12- بازگشت بازرسان آژانس و مصاحبه با یک خواننده‌ی پاپ از موضوع انتخابات مهم‌تر قلمداد شده و باز هم انتخابات فراموش!!! البته به صورت حاشیه‌ای و در گوشه‌ی صفحه «حمایت علی مطهری از نامه‌ی هاشمی رفسنجانی» به چشم می‌خورد بی آن که از تیتر این مطلب روشن شود که این اظهارات در یک مناظره‌ی انتخاباتی بیان شده است!
 
3/12 - «مجازات فرد هتاک به فائزه هاشمی» به صورت درشت در وسط صفحه‌ی این روزنامه جا خوش کرده و بازهم اثری از انتخابات مجلس نیست!
 
4/12 - در حالی که تبلیغات نامزدهای انتخاباتی آغاز شده است، با این حال «توصیه‌های برژینسکی به اوباما درباره‌ی ایران» و نامه‌ی یکی از هنرپیشه‌های فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردان این فیلم آن قدر ارزش خبری یافته‌اند که انتخابات از صفحه‌ی نخست این روزنامه کنار رفته است!
 
6/12 - در حالی که کم‌تر از یک هفته به برگزاری انتخابات مجلس مانده است و فضای شهر از تبلیغات نامزدها پر شده است، تیترهای «اوباما: تنش با ایران، نفت را گران کرد»، «درخواست آتش‌بس فوری در سوریه» صفحه‌ی نخست این روزنامه را گرفته‌اند و باز هم کوچک‌ترین اشاره‌ای به انتخابات نشده است!
 
7/12- «مخالفت شورای نگهبان با تشکیل هیأت نظارت بر قانون اساسی» تیتر یک روزنامه را به خود اختصاص داده است و در تیتر دوم می‌خوانیم «انتخابات آزاد، پیش‌شرط مذاکره» که البته به انتخابات بحرین اشاره دارد و نه انتخابات ایران!!!
 
8/12- در حالی که تنها 4 روز به انتخابات باقی است، این روزنامه بالاخره در حدی بسیار ضعیف و البته حاشیه به انتخابات توجه کرده و به «مناظره‌ی داغ علی‌ مطهری و محمود ‌نبویان» و «باهنر: مجلس نتوانست دولت را سر خط بیاورد» پرداخته است که بیش از آن که هیجان انتخاباتی را برانگیزاند، فضای شکاف درون اصول‌گرایان و اختلافات دولت و مجلس را تداعی می‌کند!
 
نیم نگاهی به صفحه‌ی اول روزنامه‌های اصلاح‌طلبان نظیر «شرق»، «اعتماد»، «آفتاب یزد»، «همبستگی»، «فرهنگ آشتی»، «فرهیختگان»، «اسرار»، «مردم سالاری» و برخی پایگاه‌های اینترنتی این جریان نشان می‌دهد که کوچک‌ترین نقشی در گرم کردن تنور انتخابات نداشته و حتی در مواردی در جهت عکس این مهم اقدام نموده‌اند.
 
 ب) روزنامه‌ی اعتماد
 
24/12 - «تحلیل روابط و منازعات فرصت طلبان سیاسی» عنوان تیتری است که برای مناظره‌ی «افروغ و مطهری با رسایی و سالک» برگزیده شده است و در آن بیش‌تر کوشیده شده است تا بخشی از اصول‌گرایان فرصت طلب قلمداد شوند بی آن که به موضوع اصلی انتخابات پرداخته شود!
 
25/12- با عکسی تمام صفحه از دادستان کل کشور تنها به پرونده‌ی فساد اخیر مالی پرداخته شده است!
 
29/12- تیتر یک به «پشت پرده‌ی هدفمندی اجرای یارانه‌ها» اختصاص داده شده است و البته به نقل از «غلام‌حسین الهام» در تیتر دوم آورده شده است: «ورود رقبای احمدی نژاد به مجلس کشور را دچار بحران می‌کند» که روشن است بیش از آن که این تیتر تنور انتخابات را گرم کند، اختلاف‌های میان دولت و مجلس را تداعی می‌نماید!
 
30/12- «سلطان رشوه در دادگاه» که به پرونده‌ی فساد بانکی اشاره دارد و «محسن رضایی: جناح اصول‌گرا در روزهای آخر عمر است» در صفحه‌ی نخست این روزنامه مشاهده می‌گردد که تیتر دومی در راستای اختلاف‌های درون اصول‌گرایان است. البته در گوشه‌ای از صفحه به صورت خیلی ریز جمله‌ی «در انتظار کرسی‌های ...» به چشم می‌خورد که زیرکانه کلمه‌ی مجلس حذف شده و خواننده باید با مراجعه به پایین صفحه متوجه شود که این یادداشت در خصوص انتخابات مجلس است.
 
1/12- در حالی که کم‌تر از 2 هفته به برگزاری انتخابات مانده است، از نظر این روزنامه تنها «دیدار پر حاشیه‌ی آقای وزیر با بخش خصوصی» که اشاره به تنش در جلسه‌ی وزیر اقتصاد با نمایندگان بخش خصوصی دارد مهم است و کوچک‌ترین اشاره‌ای به در پیش بودن انتخابات مجلس و رقابت‌های آن نمی‌گردد!
 
2/12- در حالی که تیتر اول این روزنامه به «تحلیل روزنامه‌ی دولت از پرونده‌ی فساد بانکی» اختصاص دارد، بالاخره در تیتر دوم اشاره‌ای ضمنی و البته هدفمند به مسأله‌ی انتخابات می‌گردد و به نقل از «علی مطهری» می‌نویسد: «نگرانی از مهره چینی برای انتخابات» که روشن است که بیش از آن که در خصوص انتخابات امیدبخش باشد، ناامیدکننده است!
 
3/12- تیتر بزرگ «اعتراف به اشتباه» به این جمله اشاره دارد که «احمدی نژاد: زمانی برداشت بنده این بود که نیازی به وجود هیأت نظارت بر اجرای قانون اساسی نیست» و البته در تیتر دوم به نقل از هاشمی رفسنجانی آمده است: «اگر مسؤولان انتخابات جناحی عمل کنند، زمین خواهیم خورد» که در راستای همان خط رسانه‌ای روز گذشته‌ی این روزنامه-نگرانی از سلامت انتخابات - است!
 
4/12- تنها اشاره‌ای که در این روز در خصوص مسأله‌ی انتخابات– آن هم یک نکته‌ی حاشیه‌ای- شده است در جمله «وقتی میرتاج الدینی هم مجلس را در رأس امور نمی‌داند؛ نوک پیکان حملات دولت علیه بهارستان» در قسمت پایین صفحه‌ی اول دیده می‌شود که همان خط رسانه‌ای تشدید شکاف دولت و مجلس را تداعی می‌کند.
 
6/12- از چینش تیترهای این روزنامه روشن می‌گردد انتخابات فدراسیون فوتبال برای این روزنامه به مراتب مهم‌تر از انتخابات مجلس قلمداد شده و البته در قسمت پایین صفحه با تیتر «مجلس اکابر نیست» به موضوع اختلاف‌های داخلی اصول‌گرایان و پاسخ لاریجانی به مخالفان پرداخته شده است.
 
7/12- این روز هم کوچک‌ترین اشاره‌ای به مسأله‌ی انتخابات و رقابت‌های آن در صفحه‌ی اول نگردیده است.
 
8/12- «احتمال ابقای هاشمی در مجمع تشخیص»، «پاسخ لاریجانی به مخالفان» در حالی تیتر یک و دو روزنامه را به خود اختصاص داده‌اند که تیتر دوم مشابه روزهای پیش، بیش از آن که فضای گرم انتخاباتی را تداعی کند، اختلاف اصول‌گرایان را پر رنگ جلوه می‌دهد!
 
نتایج بررسی:
 
با مروری بر صفحه‌ی نخست این دو روزنامه که اتفاقاً از روزنامه‌های پرتیراژ این جریان هستند، می‌توان از خط رسانه‌ای این جریان در مقطع انتخابات مجلس نهم رمزگشایی نمود. به نظر می‌رسد محورهای خط رسانه‌ای این جریان چنین باشد:
 
1- تحریم نامرئی انتخابات:
 
همان‌گونه که در بررسی موارد نشان داده شد، روزنامه‌ی «شرق» طی فعالیت دو هفته‌ی اخیر خود تنها در سه مورد به موضوعات مربوط به انتخابات -آن هم در حد حواشی کم ارزش- پرداخته است و روزنامه‌ی «اعتماد» نیز همین منوال تا حدودی را دنبال نموده و اگر هم مواردی از انتخابات در صفحه‌ی اول این روزنامه مشاهده می‌گردد یا تشریح اختلاف‌های اصول‌گرایان است و یا نگرانی در مورد سلامت انتخابات! با این اوصاف می‌توان گفت اصلاح‌طلبان که امید چندانی به کسب موفقیت در انتخابات پیشِ رو ندارند و از طرفی شانس زیادی برای کاندیداهای سفید و متعادل خود نیز قائل نیستند، تنها به کاهش مشارکت عمومی امید بسته‌اند و از این رو رسانه‌های این جریان در جهت کم رونق جلوه دادن انتخابات حتی کاندیداهای نزدیک به جریان اصلاحات را نیز بایکوت کرده‌اند. با این تفاصیل می‌توان گفت نوعی خط تحریم نامرئی انتخابات در دستور کار رسانه‌های این جریان است تا هم هزینه‌ی تحریم آشکار انتخابات - که همانا فاصله گرفتن بیش‌تر از قدرت است- را نپردازند و هم علت عدم موفقیت خویش را در فردای پس از انتخابات توجیه نمایند. در این بین این احتمال قوی وجود دارد که در صورت مشارکت قابل توجه مردم-که برآوردها نیز چنین چیزی را نشان می‌دهند- آنان منکر هرگونه تحریم شده و خود را همراه با جریان ملت بروز دهند!
 
2- سیاه نمایی از وضعیت کشور:
 
برجسته سازی برخی مشکلات هم‌چون وضعیت بازار، تحریم‌های خارجی، فساد بانکی، اختلاف‌های میان مسؤولان و ... همه و همه در راستای سناریوی سیاه نمایی و نابسامان نشان دادن کشور در حالی دنبال می‌گردد که پیش از این نیز در فتنه‌ی 88 شاهد همین رویکرد رسانه‌ای جریان فتنه بودیم. این رویکرد علاوه بر آن که به دنبال ناامیدسازی مردم از آینده‌ی سیاسی اجتماعی خود و به دنبال آن کاهش مشارکت عمومی است، می‌کوشد آرای رأی دهندگانی که مُصِر به شرکت در انتخابات هستند را به سمت کاندیداهای همسو با جریان فتنه سوق دهد.
 
3- تشکیک در سلامت انتخابات:
 
مهم‌ترین ابزار رسانه‌های نظام سلطه و برخی رسانه‌های همسوی داخلی در جلوگیری از الگوسازی از نظام مردم‌سالار دینی حاکم بر جمهوری اسلامی ایران، ناسالم و ناکارآمد جلوه دادن سازوکارهای سیاسی اجتماعی آن از جمله انتخابات است. در این بین در شرایطی که ملت‌های کشورهای گوناگون منطقه چشم به فرآیند مردم‌سالار و دینی انتخابات ایران دوخته‌اند، این جریان‌ها با تشکیک در سلامت انتخابات و نیز کاهش مشارکت عمومی می‌کوشند در فرآیند این الگوگیری خدشه ایجاد کنند. از سویی اصحاب خارج نشین فتنه که بازی خود را باخته می‌بینند، با فرافکنی ادعا می‌کنند در صورت اعلام مشارکت بالا قطعاً نتایج غیرواقعی است. در چنین شرایطی بعید نیست رسانه‌های همسو با اینان در داخل به دنبال تقویت این ادعا و نیز مهیا نمودن فضا برای چالش‌های ضدامنیتی احتمالی آینده باشند!

 




تاریخ: چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط arman


 

سایت مجمع روحانیون توسط ارتش سایبری حزب الله هک شد + عکس

سایت مجمع روحانیون مبارز امروز توسط ارتش سایبری حزب الله مورد حمله سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شد.

 آنچنان که از عکس منتشر شده توسط ارتش سایبری حزب الله در صفحه وبسایت مجمع روحانیون مبارز بر می‌آید، این حمله سایبری به دلیل اقدام مجمع روحانیون مبارز در تحریم انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.
 
 
در همین حال وبسایت خبری ارتش سایبری حزب الله نیز با بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله سایبری در بیانیه‌ای عنوان کرد: "ارتش سایبری حزب الله با استعانت از خداوند متعال و سرلوحه قرار دادن اهداف خود در فضای سایبر در یک عملیات سایبری عده ای از سایت هایی را که در خط عناصر ضد انقلاب همراه  و در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، این نماد مردم سالاری ایران اسلامی  را تحریم نموده بودند را از دسترس خارج کرده . از همین نقطه این پیام را برای سایر این غافلان و بی بصیرتان می رساند که ارتش سايبري حزب الله به هیچ وجه فرصتی برای افرادی که با تفکرات کودکانه خود سعی بر ضربه زدن به ارزش های والای ایران اسلامی در فضای سایبر دارند قائل نخواهد شد و در اولین فرصت اینان بدانند که طعم حمله ارتش سایبری حزب الله را خواهند چشید."
 
ارتش سایبری ایران در ادامه این بیانیه با اشاره به سوابق سیاه مجمع روحانیون مبارز اعلام کرد: "مجمع روحانیون مبارز یکی از تشکل‌های سیاسی بود که عملکرد سیاهی در فتنه 88 داشت. این گروه سیاسی به‌رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیگیری اعتراضات از طریق مجاری قانونی، لزوم پایبندی به قانون اساسی، عدم اردوکشی خیابانی و... ، نظام را متهم به تقلب در رأی مردم کردند و با فراخوان مردم به سطح خیابان‌ها و در پی آن کشتار ده‌ها نفر، قصد داشتند نظام را به سمت سراشیبی سقوط هدایت کنند.
 
مجمع روحانیون ماه‌ها و سال‌هاست که مسیر خودش را از خط اصلی نظام و انقلاب جدا کرده است و دیگر در راستای خط امام و رهبری حرکت نمی‌کند و این نا‌هماهنگی در انتخابات گذشته و حوادث پس از آن و همچنین موضوع گیری غیر منطقی و مغرضانه در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نمود بیشتری پیدا کرد."
 


 

مواجهه با انتخابات ایران
تحليلگران شبكه تلويزيوني صداي آمريكا با اشاره به زمان يك هفته‌اي براي تبليغات كانديداها، آن را نوعي ضعف و تخلف دانسته و مدعي‌اند كه تبليغات به معناي شناساندن اهداف و رويكردهاي كانديداها در جمهوري اسلامي اهميت ندارد.

آدولف هیتلر:«اگر می خواهید مردم دروغ شما را باور کنند دروغی بزرگ بگویید.» 

 رسانه ها و شبکه های سیاسی مخالف جمهوری اسلامی در آستانه انتخابات مجلس برای تحت تأثیر قرار دادن مشارکت مردم در انتخابات، با دروغ پراکنی و ارائه تحلیل های متناقض ،به شکل همه جانبه تلاش می‏ کنند در این اراده جمعی تزلزل ایجاد کنند.

رسانه های وابسته به کشور های غربی به خصوص شبکه صدای آمریکا (VOA) "ارگان رسانه ای رسمی وزارت امور خارجه آمریکا" ؛ شبکه بی بی سی فارسی (BBC Persian) "وابسته به دولت انگلیس" و سایت های وابسته به اپوزیسیون و فتنه سبز که از ابزارهای اصلی معارضه و مقابله با ملت ایران به شمار می روند، در روز های گذشته با دنبال کردن چند خط تبلیغاتی غیر حرفه ای تلاش کرده اند با به چالش کشیدن انتخابات مجلس آن را فرمایشی جلوه داده و به نحوی مردم را از حضور گسترده در پای صندوق های رأی منع کنند.

*انتخابات فرمایشی است ولی رقابت خیلی شدید است!شبکه بی بی سی فارسی از سویی با بیان این تحلیل که فضای انتخابات مجلس نهم به میدان بازی اصولگرایان و افراد موافق نظام و انقلاب اسلامی تبدیل شده است سعی دارد که انتخابات را کاملا فرمایشی نشان دهد ولی در عین حال در تحلیل دیگر رقابت بین اصولگرایان را برای تصاحب کرسی های بهارستان نهم بسیار بالا توصیف می کند و با تفاوت قائل شدن بین سلایق و نظرات جریانات اصولگرایان،عبارت جنگ اصولگرایان برای کسب قدرت را مطرح می کند که بررسی این تحلیل ها به تناقض گویی این رسانه ها در موضوع انتخابات ایران را به اثبات می رساند.

* بی توجهی به قومیت ها
خط تبلیغی دیگری که از سوی جریان رسانه ای غرب و اپوزیسیون خارجی مطرح می شود،سیاه نمایی درباره عدم توجه نظام به قومیت هاست تا به نوعی بتوانند با برپایی یک پروپاگاندای تبلیغاتی خط افتراقی بین قومیت های موجود در فضای سیاسی ایران ترسیم کنند و از این رهگذر مشارکت در عرصه انتخابات را کمرنگ نمایند.

این سیاه نمایی ها در حالی علیه نظام اسلامی مطرح است که همین تحلیل گران خودفروخته شبکه های خبری چندی پیش سفرهای استانی دولت ایران را توجه بیش از حد به اقشار و قومیت های روستایی متهم کردند و اجرای برنامه های حمایتی از اقشار کم درآمد جامعه را خریدن و جلب اعتماد این اقشار عنوان کرده بودند.

* انتخابات سوت و کور هست؛ نیست!
سومین خط مورد پیگیری رسانه های ضد نظام،سرد جلوه دادن و عدم استقبال مردم از انتخابات است.این رسانه ها با بیان اینکه بعد از انتخابات 88 استقبال مردم ایران از برنامه های اجرایی حاکمیت به اقل خود رسیده است اظهار می دارد که نظام ایران به دلیل اینکه می داند اقبال عمومی از انتخابات بسیار پایین است تعمدا می خواهد انتخابات سرد برگزار شود اما در عین حال و در یک تناقض گویی آشکار رقابت بین کاندیداهای مجلس و تعدد لیست های اصولگرایان و اصلاح طلبان و همچنین تسهیل در تأیید صلاحیت نامزدها را نیاز حاکمیت به حضور مردم در انتخابات مطرح می کند.

تحليلگران شبكه تلويزيوني صداي آمريكا با اشاره به زمان يك هفته‌اي براي تبليغات كانديداها، آن را نوعي ضعف و تخلف دانسته و مدعي‌اند كه تبليغات به معناي شناساندن اهداف و رويكردهاي كانديداها در جمهوري اسلامي اهميت ندارد.

این تحليلگران با ادعاي اين‌كه انتخابات بر جمهوري اسلامي به نوعي تحميل شده است، مخالفت برای هر گونه شور و هيجان ناشي از تبليغات را علت ديگري براي كم‌بودن زمان تبليغات مي‌دانند.

در این میانه آنچه جالب تر از همه به نظر می رسد، تز سایت های اپوزیسیون است مبنی بر اینکه پنج شنبه 11 اسفند مردم به خرید عید بپردازند و جمعه 12 در خانه ها بنشینند!!

به نظر می رسد این تحلیل های متناقض،بی مبنا و آشکار ریشه در سردرگمی و شکست استراتژی های ضد انتخاباتی آنان دارد. شاید هم ریشه در ناامیدی رسانه های اپوزیسیون از حضور نمایندگان همفکر خود بر روی صندلی سبز بهارستان بعد از هزیمت بزرگ اصلاح طلبان باشد که این گونه خود را نشان می دهد.




شكر خورديد كه جلو افتاديد!

 



سخنگوي شوراي هماهنگي سبز به گروه هاي اپوزيسيون كه وي را متهم به بي عرضگي و وقت كشي در خدمت جمهوري اسلامي كرده اند، پاسخ داد.
اردشير اميرارجمند درباره ناموفق بودن پروژه 25 بهمن به راديو فرانسه گفته است: «بايد واقع بين بود. اگر بعضي ها انتظار داشتند كه امسال همانند 25 بهمن سال گذشته كاري بكنيم، با توجه به سركوب هاي شديد(!؟) و شرايطي كه نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي به وجود آوردند، كار دشواري بود. با اين وجود ما حركت موفقيت آميزي داشتيم و آنها كه آمدند، نيرو گرفتند».
وي مي گويد: در عين حال كساني كه نقد مي كنند بايد راه هاي آلترناتيو را نشان بدهند.
اين در حالي است كه شبكه بالاترين با حمله به اصلاح طلبان و سردمداران فتنه سبز نوشت: اي تف به هيكل و صورت و آبروي همه شما كه با دست و همراهي و كرنش و ترس و سازش و نرمش، همه ظرفيت و سرمايه اعتراضي ما را پشت نام هاي بيهوده تان اعم از خاتمي و [...] و اصلاح طلب و ميانه رو و هزار دوز و كلك مهوع نابود كرديد. حالا هم يا خفه خون گرفته ايد (مثل خاتمي) يا بر جنازه هاي ما مرثيه مي خوانيد. اگر وجودش را نداشتيد، بلانسبت [...] خورديد خودتان را جلو انداختيد؟ شما همه ما را ديوانه مي كنيد با اين خفه شدن ها و خرخر هاي هر از گاه از سرناچاري.
نويسنده پايگاه اينترنتي اخبار روز هم در تحليلي خاطر نشان كرد: اصل قضيه در جاي ديگري است. اگر بخواهم راست بگويم، من چشمم از شوراي هماهنگي سبز چندان (و شما مي توانيد بخوانيد هيچ) آب نمي خورد.
آخر، صرف نظر از تاكتيك هاي آبكي، و آشكار شدن هاي گاه به گاهي و غالبا ديرهنگام يا بدهنگام، و ناپديد ماندن هاي تقريبا هميشگي و اصلا نه ديرهنگام و نه زودهنگام و نه بدهنگام، و با اين پنهانكاري ها و مرموز بودن ها كه نمي شود از اپوزيسيون كه به حق و به درستي، نسبت به همه چيز در سياست سوء ظن پيدا كرده اند طلب اعتماد كرد. وقتي مخالفان نمي دانند كه به جز يك نفر چه كساني در اين تشكل حضور دارند و تصميم گيري مي كنند، چرا بايد از آن ها انتظار داشت كه سرنوشت خود را به دست اين شوراي نامرئي و پوشيده در پرده اي از ابهام بسپارند؟
وي - در حالي كه برادر اميرارجمند عضو مركزيت سازمان منافقين است- «شوراي سبز» را با شوراي مقاومت ملي منافقين مقايسه كرد و نوشت: شوراي ملي مقاومت در سال 1360 به ابتكار ابوالحسن بني صدر، و با دستور رسمي او كه كتبا به مسعود رجوي ابلاغ شد شكل گرفت. راقم اين سطور هم - درست يا نادرست- سال ها چه به عنوان عضو شوراي سردبيري ارگان آن، يعني ماهنامه «شورا»، و چه به عنوان عضو فعال و «دعواگير» و «شلوغ كن» و هميشه ناراضي، و «نامطلوب» شورا با اين شورا همراه بود؛ و در اينجا قصد ورود به كم و كيف قضايا را هم ندارد. اما نيازي نيست كه بگوييم سرانجام آن «جبهه» به كجا كشيد و از اين كجا هم تا كجا خواهيد كشيد...
«اخبار روز» تصريح كرد: كساني كه خود را با دادن چند اعلاميه خشك و خالي و بدون پشتوانه عملي يا امضاي چند اعلاميه از اين نوع، و يا نوشتن چند مقاله و ايراد سخنراني، و مصاحبه، و يا حتي گردهم آيي، دلخوش مي دارند، بايد بدانند كه همانطور كه قبلا هم نوشته ام، كارشان در بهترين صورت، اعلام موضع است. در همين حال آلترناتيوسازي باسمه اي و آلترناتيوسازي هاي امپرياليستي هم در جريان است.

 

جرائم تبليغاتي در انتخابات

استفاده از موقعيت شغلي براي تبليغات انتخابات، استفاده از مکان هاي غير مجاز براي تبليغات انتخاباتي، پاره، معدوم و يا مخدوش نمودن آگهي يا پوسترهاي تبليغاتي نامزدهاي انتخاباتي که در محلهاي مجاز الصاق گرديده در زمان قانوني تبليغات و مسائلي از اين قبيل از جمله مصاديق قانوني جرائم تبليغاتي در انتخابات هستند.
باشگاه خبرنگاران،  علاوه بر بند 5 اصل 156 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران که وظيفه پيشگيري از جرايم به صورت عام را بر عهده قوه قضاييه نهاده است در قوانين انتخاباتي نيز وظيفه قوه قضاييه در پيشگيري از جرايم انتخاباتي تصريح شده است که ماده 67 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ماده 34 قانون انتخابات رياست جمهوري در اين زمينه قابل استناد است.

در ماده 67 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي آمده است: «تشکيلات قضايي هر حوزه انتخابيه به منظور پيشگيري از وقوع جرم، ضمن هماهنگي با ناظرين شوراي نگهبان و هيات اجرايي اقدامات لازم را در محدوده مقررات معمول مي‌دارد».

سه بخش ثبت نام و تاييد صلاحيت کانديداها، تبليغات و مرحله راي گيري و شمارش آرا هر کدام داراي قوانين و مقرراتي است که رعايت آنها از سوي کانديداها الزامي بوده و با متخلفان برابر مقررات برخورد قانوني به عمل خواهد آمد.

هم‌چنين عدم رعايت زمان تعيين شده قانوني براي تبليغات انتخاباتي يکي از مواردي است که در قالب قوانين بخش دوم يعني جرايم و تخلفات مرحله تبليغات قرار مي‌گيرد.

غالبا افرادي که قصد شرکت در رقابت هاي انتخاباتي را دارند ماه ها قبل از شروع فرآيند قانوني يعني ثبت نام و تاييد صلاحيت و... به صورت غير رسمي، فعاليت‌هايي مقدماتي که رنگ و بوي تبليغات و مقدمه چيني براي ورود به عرصه انتخابات دارد را آغاز کرده و به طرق گوناگون سعي بر جلب آراء مردم دارد. هرگونه فعاليت تبليغاتي مستقيم و يا غيرمستقيم علاوه بر اينکه امکانات و فرصت هاي کشور را مدت ها قبل از انتخابات مصروف تبليغات انتخاباتي مي‌كند، سبب مي شود در صورتي که برخي افراد بعدا نتوانند از مراحل قانوني انتخابات عبور کنند افکار عمومي نسبت به دست اندرکاران انتخابات و تبعا نتايج انتخابات بي اعتماد شود.

«استفاده از موقعيت شغلي براي تبليغات انتخاباتي»، «استفاده از مکان هاي غير مجاز براي تبليغات انتخاباتي»، «پاره، معدوم و يا مخدوش نمودن آگهي يا پوسترهاي تبليغاتي نامزدهاي انتخاباتي که در محلهاي مجاز الصاق گرديده در زمان قانوني تبليغات»، «تخريب و توهين به داوطلبان و تبليغ عليه آنها» و «جانبداري مجريان و ناظران انتخاباتي از فرد يا گروه خاص» از جمله مواردي است که در قالب بخش دوم تخلفات و جرايم انتخاباتي يعني تبليغات و مرحله راي‌گيري قرار مي‌گيرد.




 
 

 

 




تاریخ: دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط arman

مجلس نهم

 

 

 

ملاك هاي انتخاب اصلح از ديدگاه امام خامنه اي مدظله العالي

 


 

 

ملاک های انتخاب اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری

1- نماینده مجلس باید به اسلام ،جمهوری اسلامی و قانون اساسی اعتقاد داشته باشد.

2- وکیل مجلس باید متعهد به قوانین اسلام و داداری حسن سابقه باشد.

3- نماینده مردم در مجلس باید خدمتگذار مردم دلسوز طبقه ضعیف باشد.

4- یکی از صفات نماینده مجلس،آراستگی اخلاقی و حسن خلق است.

5- کسی که به مجلس می رود باید مثل مرحوم مدرس شجاع باشد.

6- نماینده مجلس باید اهل تقوا و معنویت باشد نه اهل دنیا.

7-نماینده مجلس نباید مخالف نظام و قانون اساسی باشد.

8-وکیل مجلس باید به طور واقعی به دنبال راه و خط امام باشد، باید بفهمد که امام به دنبال چه بود؟

9- نماینده ساکت و راکد به درد نمیخورد،نماینده باید فعال و،پرتحرک و برنامه ریز باشد.

10-اگرکسی در مقابل دشمن مرعوب است نماینده مردم درمجلس شد،واویلاست.

11-آدمی اگر دارای فساد مالی یا اخلاقی ،عقیدتی یا سیاسی باشد،به درد مجلس نمیخورد.

12- کسی شایسته نمایندگی است مجلس را سنگری برای دفاع از اسلام و انقلاب در برابر دشمن بداند.

13- نماینده مردم  در خانه ملت باید طعم فقر را چشیده باشد تا مدافع پابرهنگان باشد.

14- اگر نماینده ای در دل خود به آرمان های حضرت امام(ره) اعتقادی نداشته باشد،اشغال این پست برای او حرام است.

15-یکی از صفات نماینده اصلح این است که از مسائل سیاسی روز اطلاع کافی داشته بهشد.

16-کسی که می خواهد نماینده مردم باشد نباید اهل سوءاستفاده باشد.

17-وکیل این ملت انقلابی،مؤمن و شجاع باید انقلابی ترین، مؤمن ترین و شجاع ترین مردم باشد.

18-نماینده ملت باید دارای بصیرت سیاسی باشد.

19-مرفهین بی درد به درد مجلس نمیخورند.

20-باید جلوی نماینده ای که میخواهد با پول خرج کردن به مجلس برود را گرفت.

منبع : http://islam.persianblog.ir

حضور پرشور و دشمن شکن مردم در انتخابات افتخار دیگری را رقم خواهد زد

خبرگزاری فارس:‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای ملت شریف ایران را به شرکت پرشور و دشمن‌شکن در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی دعوت کرد.

خبرگزاری فارس: حضور پرشور و دشمن شکن مردم در انتخابات افتخار دیگری را رقم خواهد زد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به امضای آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شرح زیر است:

حضور پرشور ملت شریف ایران در حماسه‌ 22 بهمن امسال چشم جهانیان را خیره کرد و بر توطئه‌های دشمنان انقلاب خط بطلان کشید.

آفرین بر این ملت، درود و سلام خداوند تبارک و تعالی بر شما ملت ولایتمدار ایران اسلامی، اجر و پاداش شما با پروردگار عالمیان، شما در انجام وظایف خود کوتاهی نکرده و همواره به تعهد و پیمانتان با آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل کردید.

اینک بر مسئولین است که در خدمتگذاری به شما از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و خالصانه‌تر از همیشه یاور شما باشند. اکنون آزمونی دیگر فراروی ملت ما قرار گرفته است، انتخابات مجلس شورای اسلامی از ارزش و اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. رسانه‌های تبلیغاتی وابسته به استکبار جهانی ماه‌ها است با ترفندهای مختلف می‌کوشند تا مردم را از شرکت پرشور در انتخابات منصرف و نسبت به آینده مأیوس سازند اکنون با توجه به شرایط حساس کنونی توجه ملت شریف ایران را به نکات ذیل جلب می‌کند:

استکبار جهانی به خوبی می‌داند که امروز ایران اسلامی به الگویی بی‌بدیل برای استکبارستیزی و نماد مردمسالاری دینی در جهان تبدیل شده است، آنان به خوبی می‌دانند که بیداری اسلامی در جهان اسلام با تأسی از ملتی شکل گرفته که 33 سال پیش توانست هیمنه‌ پوشالی آمریکا، اسرائیل و انگلیس را در هم بشکند و با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و با برگزاری پرشور ده‌ها انتخابات عزت و سربلندی را نصیب خود سازد.

با توجه به آنچه که گفته شد حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو اهمیت فراوانی دارد و افتخار دیگری برای ایران اسلامی رقم خواهد زد. علاوه بر حضور حداکثری ضرورت شناخت کاندیداهای اصلح نیز اهمیت بسزایی دارد.

ملت شریف ما باید بکوشد وکلایی را به مجلس بفرستند که در اندیشه‌ گسترش اسلام عزیز و احیای ارزش‌ها و احکام الهی و ترویج افکار ناب امام خمینی ‌(قدس‌سره) باشند و خدمت خالصانه به مردم و تلاش برای عزت و آبادانی ایران اسلامی را سرلوحه‌ کار خویش قرار دهند. از این رو در شناخت و انتخاب اصلح شاخص‌هایی چون تدین، تعهد، دلسوزی، استکبارستیزی توجه و تعهد و التزام به هدایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری، مردم‌داری، امانتداری، صداقت، تخصص و ... از اهمیت‌ بسزایی برخوردار است.

با توجه به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب و مراجع معظم تقلید «دامت برکاتهم» نسبت به رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از هرگونه بداخلاقی و تخریب کاندیداها، لازم است داوطلبان محترم و طرفداران آنان در این زمینه رعایت دقت را داشته باشند و ضمن خودداری از هرگونه تخریب با ایجاد روح همدلی، اخلاق و رقابت همراه با رفاقت، زمینه انتخابات سالم را فراهم کند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همه‌ ملت شریف ایران را به شرکت پرشور و دشمن‌شکن در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی دعوت می‌کند. باشد که با شرکت پرشور در این انتخابات موجبات رضایت حضرت ولی عصر «ارواحنا لتراب مقدمه الفداء» را فراهم نماییم. ان‌شاءالله.


 

  




تاریخ: شنبه 6 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط arman

اعتراف بي بي سي: 4 گروگان ايراني در سوريه تحت شكنجه هستند

بيبي بي سي به تحت شكنجه بودن مهندسان ايراني ربوده شده در سوريه اعتراف كرد.

 

هامون به نقل از کیهان:

شبكه چهارم بي بي سي در گزارشي با اشاره به نمايش اعترافات چهار گروگان ايراني توسط مخالفين سوريه كه ادعا شده آنها به عضويت خود در سپاه پاسداران اقرار كرده و گفته اند به عنوان تك تيرانداز ايفاي نقش مي كرده اند، پخش اين گونه مطالب را «شگرد تبليغي بي رحمانه» توصيف كرده است.
براساس گزارش بي بي سي، گروگان هاي ايراني در شرايط شكنجه و فشار روحي و براي فشار بر سوريه چنين اعترافاتي كرده اند.

ارزش امنیتی انتخابات مجلس برای بیگانگان و جریان‏های ضد انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‏الله خامنه‏ای در شهریورماه 1390، در تبیین انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرمودند: «انتخابات همیشه در کشور ما تا حدودی یک حادثه چالش‏برانگیز است...، مراقب باشید که این چالش، به امنیت کشور صدمه نزند.» چنانچه چالش را موقعیتی بدانیم که قابلیت تبدیل به فرصت و تهدید امنیتی را به یکسان دارد، آنگاه باید به این پرسش کلیدی پاسخ دهیم که انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارای کدام ویژگی‏ها و ظرفیت‏های چالش‏برانگیز است که برای بیگانگان و جریان‏های ضد انقلاب و معاند داخل و خارج کشور، ارزش امنیتی دارد و می‏تواند از سوی آنها برای صدمه‏زدن به امنیت کشور موضوع برنامه‏ریزی و بهره‏برداری قرار گیرد؟ در پاسخ، این ویژگی‏ها را می‏توان به چهار مورد تقسیم کرد: اول آنکه، حساسیت این دوره انتخابات از آن‏روست که نخستین انتخاباتی است که پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و فتنه پس از آن برگزار می‏شود و از این‏ رو، می‏تواند به آزمونی فیصله‏بخش برای جمهوری اسلامی و دشمنان آن تبدیل شود که آیا برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی همچنان می‏تواند محمل و ظرفیتی برای فتنه‏گری و فتنه‏انگیزی باشد و یا این انتخابات، فرصتی است برای زدودن و پاک‏کردن آثار باقی‏مانده از جریان فتنه؟ دوم آنکه، بیگانگان و جریان‏های ضد انقلاب داخلی و خارجی، تصور می‏کنند كه ممکن است پس از این انتخابات، سناریوی تبدیل نظام ریاستی به نظام پارلمانی از سوی جمهوری اسلامی و نهادهای تصمیم‏گیر آن، عملیاتی شود. در این صورت، به احتمال بسیار، مجلس نهم، مجلسی خواهد بود که انتخاب‏کننده‌ي رئیس قوه مجریه بعدی است. بنابراین، انتخابات این دوره از مجلس، اهمیتی استراتژیک و دوچندان پیدا می‏کند، زیرا انتخاباتی است که به دو قوه حکومت شکل خواهد داد، نه صرفاً یک قوه. این اهمیت مضاعف، واجد نوعی بار و ارزش امنیتی خاص است، زیرا می‏تواند مناقشات و اختلافات جریان‏های سیاسی رقیب در انتخابات را افزایش دهد و فرصتی برای دشمنان به منظور صدمه‏زدن به امنیت جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند. سوم آنکه، به ‎زعم بیگانگان و جریان‏های ضد انقلاب، جمهوری اسلامی ایران در مناسبات با نظام بین‏الملل، در شرایطی است که خود را برای نوعی رویارویی نهایی با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‏المللی آماده می‏کند و برای این رویارویی نیازمند مجلسی منسجم و همسو با مقام عظمای ولایت، از نظر فکری، گفتمانی و عملی است و به هر میزان این انطباق و هم‏سویی کم‏رنگ‏تر شود، در نهایت، به منزله نوعی فرصت امنیتی برای بیگانگان و دشمنان انقلاب خواهد بود. چهارم آنکه، مجلس نهم، حتی اگر انتخاب‏کننده رئیس بعدی قوه مجریه نباشد، اولاً بايد کارکرد مهار‏کنندگی حلقه‌ي نفوذ‏ي در دولت را بر عهده گیرد و این جریان را تا پایان عمر دولت دهم کنترل کند و همچنين بايد بر کار دولتی نظارت کند که وظیفه‌ي برگزاری انتخابات دوره بعدی ریاست جمهوری را به بر عهده خواهد داشت. بنابراین، به هر میزان که جریان‏های نفوذي و فتنه در انتخابات دستاورد بیشتری داشته باشند و به مجلس نفوذ کنند، فرصت دشمنان جمهوری اسلامی برای بهره‏گیری از چالش انتخاباتی و صدمه‏زدن به امنیت کشور، افزایش خواهد یافت و خواهند توانست بازیگری بیشتری در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند.
 

پدر جریان انحرافی هاشمی و خاندانش هستند/ نامه عزل مشایی محرمانه بود!

 
نامه ای که مقام معظم رهبري راجع به کنار گذاشتن مشایي به آقاي احمدي نژاد نوشتند؛ کاملا محرمانه بوده است ولي معلوم نيست که آقاي ابوترابي با چه توجیهی و چرا این نامه را در اختیار رسانه ها قرار داد!

"صراط"ـ فاطمه رجبی همسر غلامحسین الهام که ید طولایی در بیان نظرات تعجب آور دارد در مصاحبه ای پیرامون ولایت مداری احمدی نژآد گفت: "ما بايد آقاي احمدي نژاد را با روساي جمهور پيش از خودش مقايسه کنيم. آیا آقاي هاشمي رفسنجانی فردی ولايتمدار بوده و هست؟! آيا خاتمي ولايت مدار بوده است؟! منتهی باید بررسی کرد که چه دستهايي باعث مي‌شد که عدم تبعيت آنها از ولایت و فراقانوني حرکت کردن آنها مسکوت و پنهان بماند و همين دستها در افشاي مسائل احمدي نژاد شتاب دارند و بزرگنمايي مي‌کنند."

البته خانم رجبی به این نکته اشاره نکرده اند که افراد را باید با حق سنجید نه حق را با افراد! اگر بنا بر مقایسه افراد با یکدیگر بود که دیگر "ارزشی" در جامعه باقی نمی ماند چرا که در هر زمانی ارزش ها متناسب با تغییرات افراد تغییر چهره می دادند و "حق" به معنای واقعی کلمه موضوعیتی نداشت. نسبیت اخلاق یکی از اصول مهم طرفداران امانیسم است که گروهک انحرافی امروز سردمدار آن است.

وی در برابر تعجب گزارشگر در پاسخ به سوالی در مورد رسانه ای شدن نامه ای که امام خامنه ای پیرامون عزل مشایی نوشتند و پشت پرده علنی شدن آن -که ساخته و پرداخته ذهن جوانفکر بود- گفته است:

"نامه ای که مقام معظم رهبري راجع به کنار گذاشتن مشایي به آقاي احمدي نژاد نوشتند؛ کاملا محرمانه بوده است ولي معلوم نيست که آقاي ابوترابي با چه توجیهی و چرا این نامه را در اختیار رسانه ها قرار داد (!)
خدا مي‌داند که مقام معظم رهبري از اين مسائل با روساي جمهوري سابق هم داشتند و چطور شما مي‌توانيد آقاي خاتمي را ولايت مدارتر از آقاي احمدي نژاد بدانيد؟! چطور مي‌توانيد هاشمي که نقش خود و خانواده اش در فتنه ۸۸ آشکار است را ولايت‌مدارتر از آقای احمدی نژاد بدانيد؟! يک عدم اطاعت‌هايي از آنان بوده که من فکر مي‌کنم آقای احمدي نژاد در مقايسه با آنها بسیار بهتر عمل کرده است. بالاخره اگر آقای احمدی نژاد اين اشتباهات را انجام نمي‌داد که امروز خیلی براي ما ارزنده‌تر بود، امّا متاسفانه اين اشتباهات در مقیاس کوچکتر در برهه ای از جانب ایشان اتفاق افتاد."

البته بازهم همسر الهام به این نکته شاره نکرد که با توجه به رسانه ای نشدن اینگونه موارد در دولتهای قبل ایشان چگونه از وجود چنین مکاتباتی مطلع هستند؟ و اساسا رسانه ای شدن یا نشدن ماجرای نامه رهبر معظم انقلاب پیرامون عزل مشایی چه کمکی به اصل واقعه که سکوت یک هفته ای را در بر داشت می کند؟

فاطمه رجبی در برابر پرسشی پیرامون اعتقاد اش به وجود جريان انحرافي يا جريانات انحرافي گفت:

"من قائل به جريان انحرافي ای هستم که از ابتداي انقلاب در مملکت حضور داشته و تفکر توسعه و اصلاحات با مبنای غربی را دنبال می کرده است (!) الان برخی رفتارها و جملاتي از شخص آقاي احمدي نژاد و مشایی بروز پیدا می کند که در زمان توسعه و اصلاحات نقل محافل برخی سیاسیون بود و الان آقای احمدی نژاد در حال بازگشت به عقب می باشد، به نظر خودشان مطالب جديد مي‌گويند ولي در حقیقت ارتجاعي به دوران آقای هاشمي رفسنجانی می باشد. پدر جريان انحرافي در حقيقت آقاي هاشمي رفسنجاني و خاندانشان هستند و ايشان تئوري مي‌دهند خاندانشان عمل مي‌کنند."

گفتنی است غلامحسین الهام در مصاحبه ای که روز گذشته ارگان دولت با خوشحالی و تعریف و تمجید از وی به چاپ رساند اظهارات مشابهب را مطرح کرده بود .

در ابتدای گفتگوی الهام با روزنامه دولت، این روزنامه در وصف وی اینچنین نوشته بود: الهام انصافاً هنوز معتدل است و منصف، ضمن آنكه انتقادات خود به دولت را خيلي شفاف مطرح مي‌كند اما باز هم تأكيد دارد كه مدافع و موافق دولت است و حتي به تندروي برخي دوستانش در جبهه پايداري هم كاري ندارد.!

وی در پاسخ به این سوال که "تحليل سياسي شما از مطرح شدن سؤال از رئيس‌جمهور در اين مقطع چيست؟"، گفته است: اينكه اينها سؤال‌ها را مطرح كردند و ديدند پاسخ به سؤال قبل از انتخابات برايشان خوب نيست و گفتند صدايش را قبل از انتخابات در نمي‌ آوريم تا بعد از انتخابات ببينيم چه اتفاقي مي‌افتد. آيا اين سؤال رأي‌آوري دارد براي ما يا رأي‌شكني دارد، لابد فكر كردند مثلاً رهبري هم وساطت بكنند و اقداماتي بكنند كه مجدداً اينها بتوانند اين هزينه را متوجه رهبري بكنند و اين منت را بر سر احمدي‌نژاد بگذارند" (!)

الهام اضافه کرد: "ظاهراً فكر مي‌كنند امروز با اين چالش مي‌شود رأي آورد يعني اگر كسي علم مخالفت با رئيس‌جمهور را بلند بكند و اپوزيسيون دولت باشد، اين موضوع رأي‌آور است. در حالي كه بنده اين پيام را از جامعه استشمام نمي‌كنم و اتفاقاً عكسش وجود دارد. در هر صورت بعضي كه در يك بن بست سياسي هستند خواستند كاري بكنند كه شناخته شوند."

وی روز 28 بهمن ماه هم در همایش انتخابات در دانشگاه قم، گفته بود، جریان انحرافی را مخالفان گفتمانی احمدی‌نژاد ساختند و "دولت را متهم به همراهی با آن کردند"(!)
 
 

 

ترور به چه قیمت؟


 

یکی از دانشمندان هسته ای ایران ترور شد»، این خبری بود که کمتر از چند ساعت تیتر تمامی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و بین المللی شد، خبری که برای چهارمین بار قلب جامعه ایرانی به خصوص جامعه نخبگان علمی کشور را به درد آورد.

مرصاد به نقل از  هابیلیان: این بار نام مصطفی احمدی روشن بود که بر لوح زرین شهدای ایران اسلامی نقش بست، جوانی دانشمند و فرهیخته که برای پیشرفت و اعتلای علمی کشور قدم بر می داشت و درست در دومین سالگرد شهادت مسعود علیمحمدی، یکی دیگر از دانشمندان هسته ای کشور به دست مزدوران رژیم های سر به دامان شیطان سپرده به شهادت رسید.

قتل های سریالی در ایران به خصوص در جامعه علمی کشور خود نشانه ای از بر مدار حق بودن پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران و نمادی از استیصال و درماندگی کشورهای مدعی حقوق بشر است، تا جایی که رسانه های آمریکایی و اروپایی نیز نتوانستند دست های خونین موساد و سیا را از این ترورهای کور علمی پنهان کنند و به صراحت اعلام کردند که «ترور احمدی روشن، ادامه ترورهای هدفمند دانشمندان هسته ای ایران در پنج سال گذشته است».

امروز ایران به عنوان یک قدرت علمی در منطقه شناخته می شود تا جایی که موسسه «نیوساینتیست» رشد تولید علم در ایران را یازده برابر میانگین جهانی اعلام کرد، این مسئله وزنه ای بسیار سنگین برای جمهوری اسلامی بود و از طرف دیگر تیری کور کننده برای کشورهای غربی که سال هاست سعی دارند تا الگوی جمهوری اسلامی را نزد دیگر کشورهای مسلمان ناکارآمد نشان دهند.

دستاوردهای ایران در عرصه های مختلف به خصوص در عرصه هسته ای از دید مقامات غربی ناخوشایند و نشانه ناکارآمدی تحریم های سنگین علیه ایران بود، از همین رو آنها را به فکر انداخت تا بابی دیگر برای کاهش سرعت پیشرفت هسته ای و علمی کشور باز کنند، دشمنان قسم خورده ایران اسلامی این بار به «ترور» متوسل شدند تا شاید با مرگ دانشمندان هسته ای بتوانند قبری برای برنامه هسته ای ایران فراهم آورند، اما فراموش کردند که مردم ایران قدر این شهیدان بزرگ خود را می دانند و این شهادت ها برعکس آنچه که سردمداران غربی تصور می کنند، موجب تقویت مسیر پیشرفت علمی و پیگیری اهداف و ادامه راه شهدا و کسانی که در این حوزه کار می کنند، می شود .

فشارهایی که در طول این سی و سه سال بر ایران اسلامی وارد شد، برای این بود تا اجازه ندهند یک الگو در مقابل چشم مردم مسلمان منطقه به وجود بیاید؛ زیرا سردمداران صهیونیزم جهانی می دانستند وقتی یک ملتی الگو شد، استعدادهای خفته را به حرکت درمی آورد.

آمریکا و غرب تحریم ها را بر ایران تحمیل کردند تا به خیال خودشان کشور را از لحاظ اقتصادی ضعیف کنند و به دیگران نشان دهند که اسلام باعث ارتجاع اقتصادی ملت می شود. دانشمندان را ترور کردند تا حرکت علمی را متوقف کنند و با اتهام و تهمت به اختناق و ضدیت با حقوق بشر افکار عمومی دنیا را از این الگوی اسلامی برگردانند؛ اما با وجود همه ی این تلاشها و تبلیغات گسترده ، انقلاب ایران اسلامی درخشید و مانند نوری بر قلب های خفته ملت های مسلمان تابید و آنها را از خوابی که با لالایی غرب و سردمداران دیکتاتور صفتشان بر آنها تحمیل شده بود بیدار کرد.

روحیه خودباوری و اعتماد به نفس دانشمندان و جوانان ایران اسلامی بر پیکر خاموش جوانان مسلمان سراسر جهان دمیده شد و موجب گشت تا سراسر جهان اسلام با یک پارچگی بی سابقه ای از جمود بیرون آید و با امید به آینده قدم در مسیری بگذارد که سال ها پیش توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و به دور از کوره راه های تصنعی غربی کشف شده بود و امروز با رهبری امام خامنه ای ادامه پیدا کرده است.

این بیداری عظیم در جهان اسلام و بیداری مستضعفان جهان، بر حق بودن مسیر انقلاب اسلامی ایران را در همه عرصه ها به خصوص در عرصه های علمی که غرب قرن ها مدعی زعامت آن بود را نشان می دهد و این امری است که برای طرف غربی ثقیل و سخت است، از همین رو با بدمستی به ترورهای کور دانشمندان ایران رو آورد و به خیال خود با اقدامات گلادیاتوری سعی کرد تا فرصت های جمهوری اسلامی در عرصه پیشرفت در انرژی هسته ای را بسوزانند.

سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی یک روز قبل از ترور شهید احمید روشن اعلام کرده بود که «برای متوقف کردن ایران دست به هر کاری می زنیم»، از این دست سخنان در ادبیات کدخدای فرتوت نظم نوین جهانی بسیار زیاد سراغ داریم، آنها سعی می کنند با این سخنان مهمل و بیهوده و ترورهای کور، در دل جوانان و دانشمندان ایران اسلامی رعب و وحشت ایجاد کنند و آنها را از مسیر دستیابی به فناوری های جدید هسته ای محروم گردانند، اما بدون شک راه برگزیده ملت آزاده ایران، راه بدون بازگشت است و اقدامات مذبوحانه و اجرای «استراتژی مهار» توسط نظام سلطه کوچکترین خللی در این مسیر افتخارآمیز ایجاد نخواهد کرد.

بنا بر گزارش های رسمی در مورد فعالیت هسته ای ایران بیش از شش هزار سانتریفیوژ در سایت »نطنز« استفاده می شود و مدتی قبل نیز نیروگاه پرقدرت »فردو« در نزدیکی قم به بهره برداری رسیده است و این امر خود نمادی دیگر از پیشرفت بر مدار عزت ملی است که خوش آیند ژنرال های پنتاگون نبوده و نخواهد بود.

ایران اسلامی در مسیر چشم اندازی حرکت می کند که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ها پیش آن را با عنوان «سند چشم انداز بیست ساله؛ ایران ۱۴۰۴» پیش روی مسئولان و جوانان این مرز و بوم قرار دادند و امروز شهید علی محمدی، شهید شهریاری، شهید رضائی نژاد و شهید احمدی روشن سندی بر کیمیای اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه انسانی و نمادی از بر حق بودن پیشرفت علم در جمهوری اسلامی می باشد.

اکنون نام مصطفی احمدی روشن به مانند عبیده ابن الحارث، شهید جنگ بدر در میان شهدای اسلام می درخشد و راه وی و دیگر شهدای این عرصه که با آگاهی کامل برگزیده شده، با قدرت ادامه خواهد داشت و امید است که روح این دانشمند شهید با شهدای بدر و خیبر محشور شود.

 

 

حکم فائزه هاشمی هنوز در مرحله تجدیدنظر است

وکیل فائزه هاشمی اعلام کرد حکم صادره درباره موکل وی در مرحله تجدیدنظر قرار دارد و هنوز حکم قطعی اعلام نشده است. مرصاد به نقل از صراط: غلامعلی ریاحی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بعد از صدور حکم دادگاه بدوی خانم هاشمی مبنی بر حبس و محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی به حکم صادره اعتراض کردیم. وی افزود: پرونده بر اساس درخواست ما به دادگاه تجدیدنظر رفته اما هنوز اطلاعی از نتیجه بررسی نداریم و حکمی نیز ابلاغ نشده است. وکیل فائزه هاشمی در پایان گفت که با توجه به غیر حضوری بودن دادگاه تجدیدنظر، وقتی برای رسیدگی به پرونده تعیین نمی‌شود و از این رو، فرایند تجدیدنظر زمان مشخصی ندارد. فائزه هاشمی دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز سوم دی ماه سال جاری به اتهام فعالیت علیه تبلیغی علیه نظام به صورت غیر علنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. وی در حکم بدوی که سیزدهم دی ماه توسط قاضی صلواتی صادر شد، به ۶ ماه حبس و ۵ سال محرومیت از عضویت و فعالیت در احزاب، گروه‌ها، انجمن‌ها و فضای مجازی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد. قرار بود جلسه‌ رسیدگی به اتهامات فائزه هاشمی یکشنبه ۲۳ مرداد ماه برگزار شود اما این جلسه به دلیل درخواست استمهال وکیل پرونده برای تدارک دفاعیه و موافقت دادگاه، به‌ تاخیر افتاد و وقت رسیدگی نیز تجدید شد. پرونده فائزه هاشمی که در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در اغتشاشات خیابانی حضور یافته بود، با اعلام جرم دادستانی تهران تشکیل شده و اتهام انتسابی به فائزه هاشمی نیز به دلیل مصاحبه او با سایت روزآنلاین بوده است
 

رادیو اسرائیل: تفکر نامشروع بودن اسرائیل، روی یهودیان هم اثر گذاشته است


 

یک نهاد پژوهشی که برنامه های رادیویی و تلویزیونی فلسطینی ها را شنود می کند، خبر داد که از دیدگاه حکومت خودگردان فلسطینی، سرزمینی به نام اسرائیل وجود ندارد.
 
مرصاد به نقل از جام نیوز، وب سایت "رادیو اسرائیل" (RadioIsrael) یکشنبه 19فوریه (30بهمن) از انتشار گزارش سالیانه یک نهاد پژوهشی که برنامه های رادیویی و تلویزیونی فلسطینی ها را شنود می کند، خبر داد و نوشت: «از دیدگاه حکومت خودگردان فلسطینی، سرزمینی به نام اسرائیل وجود ندارد.»

این گزارش می افزاید: «حتی یک کلمه درباره احتمال صلح با اسرائیل سخن گفته نمی شود و در برنامه های گوناگون با پخش سرودهای تحریک آمیز، از اقدامات مبارزان فلسطینی در کشتار مردم اسرائیل [!] تجلیل می شود.»
در گزارش نهاد مذکور، با ابراز نگرانی از تأثیرپذیری مهاجران یهودی از نگرش فلسطینیان، آمده است: «این تفکر تا حدودی بر یهودیان اسرائیل نیز اثرگذار بوده است.»
وب سایت رادیو اسرائیل در پایان خبر خود همراستا با سیاست رسمی رژیم اشغالگر قدس، با عباراتی توهین آمیز از شهدای مقاومت یاد کرد.
شایان ذکر است که طبق آمار رسمی منتشر شده در سال 2011، رژیم صهیونیستی با موج روزافزون مهاجرت معکوس مواجه است که یکی از عوامل اصلی آن، تشکیک شهروندان اسرائیلی در مورد مشروعیت این رژیم ارزیابی می شود.
 

مهاجرانی آینة آینده نمای نوری زاد و خزعلی و ...


 
عطاء الله مهاجرانی چهره شاخص اصلاح طلبی و تئوریسین جریان چپ ایران می باشد او عضو اولین مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی و معاون پارلمانی دولت میرحسین و هاشمی می باشد.
مرصاد به نقل از جام نیوز: بعد از دوم خرداد نیز به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت خاتمی فعالیت کرد و به رغم اینکه در استیضاح مجلس پنجم رأی اعتماد گرفت در نهایت تحت تأثیر اعتراضات مردم قم و سایر نقاط ایران، به رویکرد فرهنگی وزارت ارشاد، از مقام خود استعفاء داد.
تأثیر فکری مهاجرانی بر دولت خاتمی آنقدر زیاد بود که تحلیلگران او را عمود خیمه کابینه خاتمی و نماد سیاستهای فرهنگی حاکم بر کابینه می دانستند.
روزی که بنا بود مجلس شورای اسلامی به مهاجرانی رای اعتماد دهد، محمد خاتمی از او اینگونه دفاع کرد"اباحه گری؟! آن هم انسانی که بنده در سفر و حضر با وی بوده و اهل تهجد است .. پناه می بریم بر خدا".
بعد از جریان استعفاء تا هم اکنون نیز اهالی سیاست او را به عنوان یکی از لیدرهای اصلاح طلبان می دانند.
در روزهای اخیر اخبار حکایت از آن دارد که مهاجرانی و علیرضا نوری زاده در جشنواره "الجنادریه" شرکت کرده اند و به نقل از نوری زاده، مهاجرانی در آن جا صحبت های تندی علیه نظام اسلامی ایران انجام داده است.
در یک تحلیل ابتدایی شاید بتوان حضور مهاجرانی را اینگونه توجیه کرد؛ عربستان کشوری است که سالانه تعداد زیادی از مردم و مسئولان ایران به آنجا سفر می کنند و سفر مهاجرانی به این کشور برای حضور در یک جشن ملی دچار هیچ گونه خللی نیست.
این تحلیل مبتنی بر این است که عربستان را کشوری زیارتی بدانیم ومهاجرانی را فردی با رویکرد صرفا مذهبی.
اما از آنجایی که مهاجرانی شخصی سیاسی و منتقد نظام سیاسی جمهوری اسلامی است و جشنواره "الجنادریه" هم مراسمی برای تقویت الگوی سیاسی حاکم بر عربستان می باشد به ناچار تحلیل ابتدایی ساده انگارانه خواهد بود و نیازمند یک تحلیل واقع بینانه هستیم.
تحلیل واقع بینانه مبتنی بر این پرسش است که بین فرد دموکراسی خواهی مثل مهاجرانی(آنگونه که خودش ادعا می کند) و سردمداران کشور دیکتاتوری عربستان چه هدف مشترکی وجود دارد که این دو زیر یک خیمه جمع شده اند؟ این هدف یا اهداف مشترک کاشف از چه نکاتی می تواند باشد؟
در مورد هدف مشترک باید اعتراف کرد که عربستان هیچ گاه نتوانسته عناد خود را نسبت به اندیشه سیاسی امام خمینی پنهان کند. واکنش های این کشور در قبال ایران حاکی از آن است که هیچ چیز برای آنها مهمتر از براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
شاخصه عناد ورزی با اندیشه امام و تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران در مورد مهاجرانی نیز صدق می کند که همین هدف مشترک، موجب شده مهاجرانی به دست بوسی دیکتاتور عربستان برود.
همراهی وزیر کابینه خاتمی با نوری زاده ضدانقلاب و حضور مکررشان در شبکه دولتی BBC و ارتباط با محافل صهیونیستی می تواند مؤیدی بر این مطلب باشد.
اما برداشت هایی که از این حضور می شود عبارتند از؛
1 – مهاجرانی و همفکران او افرادی قدرت طلب هستند نه آرمان خواه و به هر نحوی می خواهند به قدرت برسند؛ شاهد بر این ادعا این است که این طیف، انتخابات ایران را که نماد دموکراسی است مخدوش اعلام می کنند ولی وقتی می بینند دستشان به جایی بند نیست برای گدایی و دریافت کمک مالی به دیکتاتور عربستان پناه می برند.
2- لابی سران جنبش سبز با دشمن تابلودار ملت ایران حاکی از آن است که تئوریسین های واقعی این جنبش در گذشته نیز وام دار بیگانگان بوده اند و هم اکنون نیز بازی گردان اصلی و صحنه گردان های واقعی جنبش موسوم به سبز همان ها هستند، که این واقعیت نوعی روسیاهی برای سران فتنه و ساکتین فتنه است.
3 – سر گذشت عبرت آموز مهاجرانی آینه آینده نمای افرادی چون محمد نوری زاد و مهدی خزعلی و.... است که از اندیشه امام رویگردان شده اند و حضور لحظه ای در شبکه BBC را بر حضور در دریای خروشان ملت ترجیح می دهند.
 

قتل ها كار مشترك اسرائیل و منافقین

 

 

 

عمیق تر در تروریسم
هر چند كه تاكنون درباره قتل دانشمندان ایرانی هیچ مسئولیتی به عهده گرفته نشده است مگر ابراز رضایتمندی خودپسندانه دولت های عامل جرم خارجی، شبكه NBC چیزی دقیق تر از ماجرا ارائه می دهد. به گزارش ریچارد انگل و رابرت ونیدرم، قتل ها كار مشترك اسرائیل و یك گروه تروریستی فرقه گرا به نام مجاهدین خلق بوده است. بنابراین گزارش، در این شراكت، اسرائیل فراهم كننده كمك مالی، آموزشی و اسلحه به مجاهدین بوده است تا این گروه حملات را به انجام برساند، همان طور كه دیگر حركات خشونت آمیز را در ایران مرتكب می شود.
مرصاد به نقل از انجمن نجات: ماجرا با اتهاماتی از سوی مقامات حكومت ایران پی گرفته شد. آن ها می گویند كه بیشتر آنچـــــه می دانند مبتنی است بر بازجویی ها و مواد به دست آمده از یك سوء قصد ناموفق در سال 2010 . البته از چنین اتهاماتی به نفسه، می توان به عنوان پروپاگاندای رژیم به سادگی صرف نظرکرد، اما گزارش NBC از دو مقام بلند پایه امریكایی نقل قول می كند، كه به شرط فاش نشدن نامشان صحبت كرده اند و این موضوع را تائید كرده اند.یك مقام سوم می گوید: « تاكنون آشكارا تائید نشده است» ، هر چند كه وی مانند دیگران، نقش امریكا را انكار می كند. وزیر امور خارجه اسرائیل از اظهار نظر سرباز زد؛ مجاهدین خلق ماجرا را انكار كردند.
با تائید جزئیات داستان یا بدون تائید جزئیات داستان، این قتل ها، تروریسم هستند. ( تعریف رسمی حكومت امریكا از تروریسم، برای مقاصد گزارشی و حفظ آمار این است.« اعمال خشونت عمدی و با انگیزه سیاسی علیه اهداف غیرنظامی توسط گروه های محلی یا منطقه ای یا عوامل مخفی .») پیچ و خم اصلی این گزارش خبری استفاده اسرائیل از مجاهدین خلق است ـ اسرائیل پیش از این نیز شدیداً برای این قتل ها در مظان اتهام بود. مجاهدین گروهی است كه سابقه درازی از تروریسم دارد كه شامل قتل قربانیان امریكایی نیز می شود. از دیگر سوابق مجاهدین این است كه آن ها بازوی نیروهای امنیتی صدام حسین بوده اند و این بدین معناست كه گروه تقریباً از هیچ حمایتی در ایران برخوردار نیست. هر كسی در اسرائیل، امریكا یا هر جای دیگری به امید تغییر رژیم آبرومندانه در ایران است، باید احمق باشد كه با مجاهدین خلق همكاری كند.
حتی مهم تر از حماقت، این كار غیراخلاقی است. تروریسم، شأن مرتكب شونده را پائین می آورد كه شامل استفاده از آن در مخالفت با ایران نیز می شود. همچنین تخاصم فزاینده متقابل را شتاب می بخشد تا به شكل بسیار مخرب تری از خشونت ( یعنی جنگ ) بیانجامد. هر چند كه امریكا در قتل ها دست نداشته است، ماهیت روابطش با اسرائیل، چه واقعی و چه ادراكـــــــی ، به این معناست كه رفتارهای اسرائیل، ایالات متحده را بسیار سریع تر به سوی فاجعه می كشاند( پرزیدنت اباما چند روز پیش درباره ماندن در « رژه » همراه با اسرائیل علیه ایران اظهار نظركرد).
در میان همه این دلایل برای نگرانی و ترس و خشونت، نكته طعنه آمیزی وجود دارد. یكی از منطق هایی كه غالباً تكرار می شود تا به این حكمت قراردادی برسیم كه سلاح هسته ای ایران غیرقابل قبول است، این است كه ایران را تبدیل به یك غارتگری در منطقه خواهد كرد كه با سهل انگاری وزن خود را به طرق مخربی بر خاورمیانه خواهد انداخت. خُب ، مثالی از یك دولت خاورمیانه ای كه به این شیوه رفتار می كند وجود دارد ولی آن ایران نیست. این دولت به كشورهای همسایه حمله می كند، با سنگدلی تخریب را به جمعیت های شهروندی تحمیل می كند و سرزمین ها را با نیروی نظامی تصرف و استعمار می كند. همچنین از گروه های تروریستی پوششی و عوامل خود استفاده می كند تا در دیگر كشورهای منطقه قتل و كشتار راه بیاندازد.
به عنوان نمونه كامل یك دولت رذل، این كشور علاوه بر تروریسم، محور اصلی سلاح های هسته ای است. این دولت، برعكس ایران، هرگز پیمان منع گسترش سلاح هـای هسته ای را امضاء نكرده است و هرگز نپذیرفته است بازرسان بین المللی از سایت هــــای هسته ای اش دیدن كند. حتی با این كه چند دهه است جنگ افزارهای هسته ای قابل ملاحظه ای دارد، برنامه سلاح های هسته ای اش را كاملاً خارج از دسترس هر گونه بازرسی بین المللی یا نظام كنترلی سلاح، نگه داشته است و حتی وجود برنامه هایش را به اطلاع نرسانده است. همچنین چنان مصمم است كه انحصار سلاح های هسته ای خود را در منطقه حفظ كند كه برای حمله به برنامه هسته ای هر كشوری كه حتی نخواهد سلاح هسته ای داشته باشد یا احتمالاً تصمیم به ساختن آن هم نگرفته است، از تروریسم استفاده می كند.
می توان بحث كرد كه این گونه رفتارها در حمایت از همان حكمت قراردادی ـ كه ایران هسته ای چه رفتاری خواهد داشت ـ انجام می شود. اما در واقع چنین نیست. رفتار این دولت مورد بحث به دلیل برتری نظامی قراردادی اش نسبت به همسایگانش امكان پذیر می شود نه به دلیل سلاح های هسته ای و همین طور به دلیل پوششی كه قدرت بزرگ محافظ و نوكرصفتش برایش فراهم می كند.
ایالات متحده باید تا آنجا كه امكان دارد از این پلیدی فاصله بگیرد، به اصول خود پایبند باشد و از رفتن به سوی فاجعه اجتناب كند. خوب شد كه وزیر امور خارجه، كلینتون، سریعاً این ترور اخیر را محكوم كرد، اما فاصله گرفتن مستلزم چیزی بیشتر است. آن موضوع « رژه » رافراموش كنید. اسرائیل با سیاست امریكا هماهنگ نمی شود زیرا آشكارا با ارزش های امریكا و منافع امریكا هماهنگ نیست. لازم است كه واشنگتن با صدای بلند و مكرراً اعلام كند كه آن نوع تروریسمی كه گزارش NBC توصیف می كند، در تقابل است با آن كه چگونه تفاوت ها با ایران باید آرام شود و این كه این تفاوت ها باید از طریق دیپلماسی به نتیجه برسند. سپس مذاكره كنیم همان طور كه واقعاً منظورمان است. دو دیپلمات بلند پایه بازنشسته، ویلیام لورز و توماس پیكرنیگ، به تازگی دستورالعمل های بسیار خوبی تهیه كرده اند كه چگونه این كار را انجام دهیم.
نشنال اینترست ـ پل پیلا
 

هر وقت رضا پهلوی ثروت‌های مردم را پس داد، می‌تواند از دموکراسی حرف بزند

 

 

هرگز یک روزنامه مترقی آلمانی و یا دانمارکی از نازی‌ها و فاشیست‌ها و سخنگویانشان مصاحبه و گفته‌ای چاپ نمی‌کند! لابد خواهید فرمود دموکراسی و آزادی بیان! جل الخالق! از وارث دو حکومت فاشیستی و ضد مردمی که 57 سال مملکت را خوردند و چاپیدند و این نیمچه پهلوی، سخنی در مورد جنابات پدر و پدربزگش و ثروتهای بادآورده و...

مرصاد به نقل از بولتن نيوز: اتحاد و وحدت بين ليبرال‌ها و سلطنت‌طلب‌هاي خارج‌نشين اگر چه در ظاهر امري تعجب‌آور است اما جالب است كه تا به حال هميشه وجود داشته است.

به گزارش بولتن نیوز، بر خلاف همه‌ي اظهار نظراتي كه طيف سكولار و ليبرال مبني بر پايبندي به اصول دموكراتيك و جامعه باز دارند، دفاع هميشگي آنان از خاندان ديكتاتور بزرگ ايران، پهلوي، باعث اعتراض حتي طرفداران اندك خودشان هم شده است.

بر اين اساس يكي از كاربران سايت ضد انقلاب «ايران گلوبال» در انتقاد از انتشار اخبار پسر ديكتاتور ايران، رضا پهلوي، نامه‌اي به اين سايت ارسال كرده است. در بخش‌هايي از اين نامه مي‌خوانيم:

 آیا ایران گلوبال درجهت و همسوئی با سلطنت طلبان و طرفداران رضا پهلوی حرکت کرده و بگونه ای به سخنگوی شرمگین رضاپهلوی درحال تبدیل شدن است؟

شاید سئوال این چنینی در نظر اول افراطی و دور از واقعیت جلوه کند وخشم دوستان شعار همه باهم! و دموکراسی خواه! را برآورد ولی واقعیت این است که در هیچکدام از سایتهای مترقی جامعه فارس زبان ایرانی، مصاحبه، گفتگو و نوشته اي از رضا پهلوی، این تازه دموکرات و دموکراسی خواه!!! چاپ و تبلیغ نمی شود! علت چیست؟ آیا سازمان و گروه های مترقی ممالکی که شماها – آنجا - هستید در سایت ها و مدیایشان با فاشیستها و راستهای افراطی آزمایش شده مصاحبه می کنند؟ و یا آثار و گفته های آن را چاپ می کنند؟

هرگز یک روزنامه مترقی آلمانی و یا دانمارکی از نازی ها و فاشیستها و سخنگویانشان مصاحبه و گفته‌ای چاپ نمی کند! لابد خواهید فرمود دموکراسی و آزادی بیان!!!جل الخالق! از وارث دو حکومت فاشیستی و ضد مردمی که 57 سال مملکت را خوردند و چاپیدند و این نیمچه پهلوی، سخنی در مورد جنابات پدر و پدربزگش و ثروتهای بادآورده و نجومی سخنی نمی گوید!

هر زمان رضا پهلوی حاضر شود ثروت های چپاول شده مردم را پس دهد و به یک شهروند معمولی تبدیل شود می تواند از دموکراسی حرف بزند و الا حرفهای این از وارث دزدهای پهلوی – پدر و پسر- جز یاوه و احمق فریب نتیجه ای ندارد. و شما مسئولین سایت که یواش یواش درحال تبدیل شدن به دنبالچه اینها هستید اگر شهامت دارید مصاحبه ای در مورد ثروتهای دزدیده شده مردم، با ایشان ترتیب دهید!

 

دشمن به دلیل ترس از پیشرفت ایران دست به ترور می‌زند

 

 

 

مرصاد به نقل از هابیلیان به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌‌آبادی ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان اراک اظهار داشت: امروز دشمنان به خوبی می‌دانند که ایران اسلامی قله‌های پیشرفت و ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و می‌رود که به یکی از مقتدرترین و پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه تبدیل شود.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی از جوانان غیور و دانشمندان بزرگی برخوردار است که هر نفس آنان بر قلب استکبار سنگینی می‌کند و به همین دلیل است که دشمنان ترور دانشمندان به ویژه دانشمندان هسته‌ای را جزو برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه شهدای هسته‌ای رمز سربلندی و اقتدار علمی ایران در جهان هستند، بیان کرد: مخالفان و دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند که ایران اسلامی مملو از دانشمندانی است که برای ایران اسلامی جان را در سبد اخلاص گذاشته و از خون هر دانشمندی که به وسیله دشمنان ترور شود، هزاران دانشمند دیگر تربیت می‌شود.

دری‌ نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان باید با اهداف و آرمان‌های شهدا و به ویژه شهدای ترور آشنایی کامل کسب کنند و ادامه‌دهنده راه آنان شوند.

وی بر ضرورت ادامه راه شهیدان هسته‌ای به ویژه شهید احمدی‌روشن تاکید کرد و گفت: ایران اسلامی در حال حاضر یک کشور بی‌نظیر در پیمودن مسیر پیشرفت و ترقی است و می‌رود که قله‌های علم و ترقی را یکی پس از دیگری طی کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بانوان ایران اسلامی امروز در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی نقش بسزایی دارند و با توجه به شرایط حساس کشور باید بیش از گذشته نقش‌آفرینی کنند.

دری‌ نجف‌آبادی اظهار کرد: دانش‌آموزان چه در دوران انقلاب و چه در دوران هشت سال دفاع مقدس در سربلندی کشور سهم بسزایی داشتند و امروز نیز باید در سنگر علم و دانش موجب سربلندی و افتخار ایران اسلامی شوند

 

 




تاریخ: پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط arman

منفعت طلبی شخصی فتنه گران در آستانه انتخابات و سالگرد پیروزی انقلاب

 

پيوند دوباره فتنه‌گران داخل و خارج، نگاهي است كه برخي از رسانه‌هاي داخلي به فعاليت‌هاي ضدانقلاب و فتنه درخصوص انتخابات مجلس دارد. بر اساس اين تحليل، با نزديك شدن به انتخابات مجلس نهم، جريان فتنه كه پيش از اين تنها از تحريم انتخابات دم مي زدند، پشيمان از سياست قبلي، تصميم به بازسازي عمليات گذشته خود در انتخابات آتي گرفته اند...
بولتن نیوز: جریان‏ها و گروه های سیاسی مخالف جمهوری اسلامی در آستانه انتخابات مجلس آتی برای تحت تأثیر قرار دادن اراده مردم جهت شرکت در انتخابات، به شکل همه جانبه تلاش می‏کنند در این اراده جمعی تزلزل ایجاد کنند .




 
بولتن نیوز تا روز انتخابات، مهمترین محورها و ترفندهایی که رسانه های بیگانه برای تحت تاثیر قرار دادن و کاهش مشارکت مردم به کار می گیرند را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد تا هشیاری های لازم مورد توجه مردم و رسانه های معتقد به مشارکت در انتخابات  قرار گیرد. براین اساس، برخی اخبار مهم مندرج در سایت‏ها و رسانه‏های وابسته به گروه‏های اپوزیسیون و جریان فتنه را درباره انتخابات منعکس می‏نماییم .
در سری نخست که مربوط به تحلیل های رسانه ها در نیمه دوم آذرماه 90 است، بررسی رسانه های بیگانه و تحلیل فتنه گران و مخالفان نظام، در تاریخ 7 دی ماه1390 با عنوان "تردید در حضور اصلاح طلبان در انتخابات " در بولتن نیوز منتشر شد .
در سری دوم بررسی رسانه ها مربوط به دوره شانزده روزه،  روزهای 29 آذر تا 14 دی ماه 1390 چهار گزارش منتشر شد. بخش نخست با عنوان " كف مطالبات طرد شدگان از سوی ملت کجاست؟" و "هر کس باما نباشد اصلاح طلب نیست!"  به بررسی نقطه نظرات شبکه بی بی سی فارسی و در بخش دوم به بررسی مطالب رادیو فردا، جرس، صدای آمریکا و تلویزیون پارس پرداختیم.در قسمت سوم نیز بیانیه حزب کومله در خصوص تحریم انتخابات مورد توجه قرار گرفت و در بخش چهارم نیز به موضوع " نگرانی رسانه های بیگانه و اپوزیسیون از مشارکت مردم در انتخابات پرداختیم .
در سری سوم  بررسی رسانه های بیگانه در دوره 13 تا 20 دی ماه 1390 به موضوعات انتخابات پیش روی مجلس  پرداختیم. در قسمت اول موضوع مهندسی افکار عمومی توسط فتنه گران  با عنوان "مهندسي انتخابات يا مهندسي افكار عمومي توسط فتنه‌گران؟"و در قسمت دوم موضوع «نه»ي بزرگ اصلاح‌طلبان به اپوزيسيون خارج‌نشين مورد توجه قرار گرفت
در سری چهارم ، که مربوط به تحلیل های رسانه های بیگانه در تاریخ 20 دی تا اوایل بهمن ماه است، در قسمت اول موضوع بررسی تحلیل این رسانه ها در مورد رد صلاحیت برخی نامزدهای نمایندگی مجلس مورد توجه قرار گرفته و در قسمت دوم موضوع  تحريك مردم به عدم شركت در انتخابات مجلس و در بخش سوم از سری چهارم بیشتر به هاشمی رفسنجانی و سیاست های در پیش گرفته شده از سوی ایشان در انتخابات مجلس آتی پرداخته شده است. در بخش چهارم از سری چهارم بررسی تحلیل رسانه های بیگانه، بولتن نیوز به بررسی بیشتر حرکتهای اغتشاش گرانی که هنوز درپی ضربه زدن به نظام هستند می پردازد .


در سری پنجم و در بخش اول، که مربوط به تحلیل رسانه های بیگانه در روزهای 3 تا 14 بهمن ماه 1390 است. در قسمت نخست به بررسی تحلیل رسانه ها در مورد تحریم انتخابات و  مقایسه ماهیت انتخابات در ایران و  کشورهای مدعی دموکراسی پرداخته شده است . و در قسمت دوم از این بخش به اشتباه محاسباتی اپوزسیون در شناخت مردم ایران و همچنین سکوت شیرین عبادی در مواجه با اعتراضات والستریت پرداخته می شود.
اخبار مرتبط با تحلیل رسانه های بیگانه در انتهای این گزارش قابل دسترس است و مخاطبان گرامی بولتن نیوز می توانند در انتهای این گزارش، سایر گزارش های بولتن نیوز را مطالعه کنند .
 
×××××××××××××××××××××××
در ادامه واكنش‌هاي صورت‌گرفته از جانب معاندين، شيرين عبادي نيز انتخابات را تحريم كرد و خواستار تحريم سراسري انتخابات مجلس و آزادي رهبران فتنه شد. عبادي در بيانيه‌اي كه در اين خصوص منتشر كرد، انتخابات را نمايشي خواند و خواستار تحريم آن در راستاي نشان دادن عدم مشروعيت جمهوري اسلامي به جهانيان شد.
تجهيز مجدد گروهك ريگي در آستانه انتخابات مجلس نهم از ديگر اقدامات معاندين در آستانه انتخابات گزارش شده است. بر اساس اين خبر، در آستانه انتخابات مجلس گروهك ريگي به يكباره از چند روز قبل فعاليت‌هاي اينترنتي خود را با صدور يك بيانيه جديد آغاز كرده است. گروهك ريگي در حالي از طريق ايميل و تلفن براي جذب نيرو بيانيه داده است كه پيش از اين از ميان اعضاي گروه‌هاي جماعت تبليغي و ارتباط مستقيم با افراد مستعد در برخي حوزه‌هاي علميه سيستان و بلوچستان اقدام به اين كار مي‌كرده است.
پيوند دوباره فتنه‌گران داخل و خارج، نگاهي است كه برخي از رسانه‌هاي داخلي بر فعاليت‌هاي ضدانقلاب و فتنه درخصوص انتخابات مجلس دارد. بر اساس اين تحليل، با نزديك شدن به انتخابات مجلس نهم، جريان فتنه كه پيش از اين تنها از تحريم انتخابات دم مي زدند، پشيمان از سياست قبلي، تصميم به بازسازي عمليات‌هاي گذشته خود در انتخابات آتي گرفتند. بر اساس اين تحليل، جريان فتنه داخلي پس از دريافت پيام‌هايي از يك پايگاه منطقه‌اي آمريكايي‌ها و به علت ترس از مشاركت فعال و گسترده مردم در انتخابات و شكل‌گيري مجلسي ارزشي و انقلابي تصميم به همراهي و همكاري مجدد با فتنه‌گران خارج‌نشين گرفته است. در اين راستا طي هفته‌هاي گذشته هماهنگي‌هايي ميان عناصري همچون اميرارجمند و مزروعي با برخي فتنه‌گران داخلي و مشاوران و نزديكان آنها انجام شده است و اين جريان براي عملي‌كردن سناريوهاي خود راهكارهاي ذيل را مدنظر دارد:
 فعال‌سازي افرادي همچون سيدمحمد خاتمي و ...
 تلاش براي كسب مشروعيت و تاييد خود از بيوت برخي مراجع در قم
 تلاش براي ورود عناصر سفيد خود در مجلس
 
شبكه تلويزيوني صداي آمريكا با بررسي انتخابات مجلس در آمريكا و ايران به مقايسه اين دو مي‌پردازد. تحليلگران اين شبكه، با اشاره به زمان يك هفته‌اي براي تبليغات كانديداها، آن را نوعي ضعف و تخلف دانسته و مدعي‌اند كه تبليغات به معناي شناساندن اهداف و رويكردهاي كانديداها در جمهوري اسلامي اهميت ندارد. از نگاه اين تحليلگران، ايدئولوژي حاكم در ايران و فتواهاي فقهي علت اين مساله است.
تحليلگران شبكه تلويزيوني صداي آمريكا با ادعاي اين‌كه انتخابات بر جمهوري اسلامي به نوعي تحميل شده است، مخالفت برای هر گونه شور و هيجان ناشي از تبليغات را علت ديگري براي كم‌بودن زمان تبليغات مي‌دانند.
سياهنمايي و ادعاي اختناق در جمهوري اسلامي در سراسر تحليل‌هاي تحليلگران شبكه تلويزيوني صداي آمريكا به چشم مي‌خورد.
نمونه‌اي ديگر از مداخله بيگانگان در انتخابات، بيانيه وزارت امور خارجه آمريكا است. در اين بيانيه با اشاره به بازداشت آشوب سازان در آستانه انتخابات، از مقامات جمهوري‌اسلامي خواسته شد كه به احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل اجازه سفر به ايران را بدهند. آمريكا در اين بيانيه نگراني عميق خود را درخصوص بازداشت‌ها نشان داد و مدعي شد كه اين بازداشت‌ها براي خاموش ساختن همه اشكال آزادي بيان و محدود كردن دسترسي شهروندان به اطلاعات، پيش از برگزاري انتخابات مجلس است.
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با انتشار بيانيه‌اي، با شبهه انتخابات خواندن انتخابات 12 اسفند، آن را عرصه رويارويي جنبش سبز با حاكميت ارزيابي كرد. در اين بيانيه با ارائه تصويري تاريك از وضعيت فعلي جمهوري اسلامي مدعي فضاي رعب و اختناق شديدتر شده و از هواداران خود خواسته با حفظ انسجام و اتحاد عمل به تحريم فعال انتخابات دست بزنند. در اين بيانيه با اشاره به اين‌كه كاهش مشاركت مردم، تأثير تعيين كننده‌اي بر تحولات بعدي خواهد شد، راهكارهاي ذيل  را به عنوان استراتژي فعال سازمان ارائه  کرده است:
 1. نشان دادن بي نتيجه بودن شركت در انتخابات با ادعاي خالي شدن مجلس از محتوا، از بين رفتن استقلال عمل قوه مقننه
 2. تشديد سلطه نيروهاي امنيتي و نظامي بر مراحل مختلف انتخابات
 3. تمركز بيشتر بر اقشار و طبقات محروم اجتماعي به ويژه در شهرهاي كوچك‌‌تر و نواحي كمتر توسعه يافته
 4. طرح ادعايي مبني بر آثار مخرب مديريت وسياستهاي حاكميت يكدست جناح اصولگرا درمجلس و دولت درحوزه‌هاي اقتصادي،‌ سياسي و اجتماعي از سال ۸۴ به اين سو
 5. ادعاي استفاده ابزاري اقتدارگرايان حاكم از شعارهاي انقلاب، مقدسات ديني
 6. ادعاي روند سقوط و انحطاط اقتصادي و فرهنگي و اجتماعي
 7. طرح ادعاهايي مبني بر تطميع‌هاي فريبكارانه نظير پاداش‌ها و وعده‌هاي مالي زودگذر مشابه آن در انتخابات سال 88
 8. توخالي بودن تهديدها
 9. تأكيد و تمركز بر روابط دوجانبه و چند جانبه اجتماعي در جمع‌هاي فاميلي، تحصيلي، كاري، محلي و ..
 10. استفاده از امكانات اينترنت و فضاي مجازي به هر شكل ممكن اعم از توئيتر، فيس بوك، سايت‌ها و وبلاگ‌ها و ايميل‌هاي شخصي. موبايل و پيامك براي حفظ ارتباط و انتقال اخبار
 11. استفاده از فرصت تبليغات انتخاباتي و شركت در جلسات، سخنراني‌هاي تبليغاتي، بحث‌ها و مناظره‌هاي نامزدها و هر محل تجمع ديگر براي طرح پرسش‌هاي انتقادي و آگاهي بخش و به چالش كشيدن اصل انتخابات
 12. تلاش براي انتقال پيام به جامعه با استفاده از امكاناتي نظير شعار نويسي و راه هاي ابتكاري ديگر
 13. ايده اعتصاب خانگي در روز جمعه ۱۲ اسفند




***********************************
تحلیل بولتن نیوز-  چند روز پیش تیتری را به نقل از برخی سران فتنه در اروپا در بولتن نیوز، خواندیم که نوشته بود "ما در حین خوشگذرانی به یاد شما هستیم، راهپیمایی کنید ما از دور هدایت می‌کنیم." تا با نشان دادن ماهیت سران فتنه 88 و گروهی منتصب به آن مشخص شود که این افراد چگونه حرف می زنند اما چگونه عمل می کنند
 این افراد روزگاری از بیت المال ارتزاق می کردند ولی امروز که دستان آنها در تمامیت خواهی رو شده و مردم به ماهیت و خواسته های ایشان پی برده اند در دیار دشمنان اسلام و ایران سکنا گزیده اند . افرادی مانند اردشیر ارجمند، حمزه غالبی، مجتبی واحدی، سراج الدین میردامادی، شیرین عبادی و  عناصر معروف به ملی مذهبی و مجاهدین و کومله و دموکرات و............. گروه ها و افرادی هستند که گفتارهای ایشان با آنچه در عمل انجام میدهد فرسنگ ها فاصله داشته و هر آنچه که می گویند و هر آنچه می طلبند فقط و فقط در راستای رسیدن به مطامع شخصی ایشان است.
از ان جمله باید عملکرد شیرین عبادی و احمد شهید را که دستی در سازمان های به اصطلاح حقوق بشر دارند را متمایز مورد بررسی قرار داد. اشخاصی که علی رغم ادعاهایشان در خصوص پشتیبانی از حقوق بشر، معلوم نیست در زمانی که در انگلیس افراد بسیاری در زیر چکمه های سربازان ملکه لگد مال می شدند و با خونشان از جنبش وال استریت حمایت می کردند کجا بودند و چرا به گوشه ای خزیده بوند. آیا مردم آمریکا و انگلیس و اسپانیا و ایتالیا و فرانسه جزو جامعه ای که سازمان های حقوق بشر آنها را رصد می کنند نیستند. آیا کشورهای حامی ایشان جزو استثناهای حقوق بشرند یا اینکه چون جیره و مواجب ایشان را قطع خواهند کرد صلاح بود چند صباحی در کنجی بخزند و چشمهایشان را بر روی جنایتی که در زیر سم های اسب پلیس ضد شورش انگلیسی و آمریکایی رخ می داد ببندند. راستی شیرین عبادی، این ناجی حقوق بشر و این برنده جایزه نوبل در آن روزهای سخت اروپا و آمریکا، کجا بود!. سازمانهای حقوق بشر کجا بودند.
وضعیت افرادی مانند اردشیر ارجمند، حمزه غالبی، واحدی، سراج الدین میردامادی و  عناصر معروف به ملی مذهبی و............. هم بهتر از شیرین عبادی نیست. افرادی که روزگاری در ایران ارتزاق می کردند و امروز به خاطر اینکه مواجبشان قطع شده (البته برخی از آنها هم به خاطر اینکه بوی کباب شنیده اند )از ایران رفته اند
افراد راه گم کرده ای که هواداران اندک خود و فریب خوردگان بیچاره شان را به راهپیمایی اعتراضی در 25 بهمن ماه دعوت می کردند در حالی که در روز 24 بهمن ماه بولتن نیوز از سفر روز 25 بهمن ماه عده ای از این سران فتنه و اعضای شورای هماهنگی راه سبز امید، به قطب شمال و همچنین خوش گذرانی برخی دیگر از ایشان در سفری به مناسبت روز والنتاین خبر داده بود.
آری، حمزه غالبي در روز 25 بهمن ماه سفر تفريحي ويژه اي به قطب شمال داشته و اردشير امير ارجمند نيز در این روز در ضيافت مهماني و جشن پادشاه عياش عربستان به سر مي برده است. تعدادي از عناصر ملي مذهبي و نهضت آزادي نيز که به عنوان رابطين داخلي کميته خارجي شوراي هماهنگي فتنه نقش بازي مي کردند در روز 25 بهمن به کيش و قشم سفر کرده اند و باقي اعضاي کميته خارجي نيز در پارتي هاي روز ولنتاین به سر مي برده اند. اینها آنهایی هستند که برای گروهی فریب خورده تصمیم می گیرند و تصمیم سازی می کنند. هرچند راه پیمایی 22 بهمن ماه و خیابانها  ساکت 25 بهمن ماه نشان داد که همان گروه اندک و فریب خورده فتنه 88 هم دیگر با سران فتنه نیستند و دیگر برای رسیدن این افراد به مطامع دنیوی شان بازی نخواهند خورد.
جامعه آگاه ایرانی نشان داد که دیگر افراد سرگشته که با بیت المال ایران در کاخهای اروپایی و عربی خوش می گذرانند نخواهند توانست برای ایشان تعیین تکلیف کرده و با ریشخند زدن در پشت تریبونهای بیگانه بگویند: به خیابان ها بروید و راهپیمایی کنید و با سکوت خود اعتراض کنید. ما هم در روز ولنتاین به سفر می رویم و در هین خوشگذرانی و در کنار دختران عربی به یاد شما هستیم و راهپیمایی را هدایت و مدیریت می کنیم!!.   پروژه ای اسرائیلی امریکایی که پس از ماه ها زمینه چيني و تدارک گسترده ضد انقلاب با همراهي سرويس هاي اطلاعاتي و رسانه هاي غربي براي احياء پروژه اسرائيلي 25 بهمن با شکستی سنگین روبرو شد.
 

رهبر شیعیان تایلند: چهار مظنون بمب گذاری بانکوک اعضای منافقین هستند


 

۴ایرانی مظنون به مشارکت در طرح بمب گذاری با هدف از بین بردن مقامات رژیم صهیونیستی در بانکوک، اعضای یک گروه مخالف  طرد شده ایرانی به نام مجاهدین خلق هستند

رهبر شیعیان تایلند گفت: ۴ مظنون مشارکت در طرح بمب گذاری در بانکوک از اعضای گروهکی موسوم به مجاهدین خلق (منافقین) هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از روزنامه بانکوک پست، سید سلیمان الحسینی رهبر شیعیان تایلند گفت: ۴ ایرانی مظنون به مشارکت در طرح بمب گذاری با هدف از بین بردن مقامات رژیم صهیونیستی در بانکوک، اعضای یک گروه مخالف طرد شده ایرانی به نام مجاهدین خلق هستند.

وی ضمن تاکید بر ناشناخته بودن گروهک منافقین در میان مقامات تایلندی و سازمان های امنیتی اضافه کرد: این گروهک از سال ۱۹۹۷ در فهرست سازمان های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارد و به نظر می رسد با توجه به سابقه اقداماتشان در جهت براندازی نظام فعلی ایران به دنبال بدنام کردن جمهوری اسلامی ایران بودند.

سلیمان الحسینی که مدیر مرکز مطالعات اسلامی موسسه المهدی نیز هست ادامه داد: گزارشی سری از سوی سازمان امنیت ایران نیز نشان می دهد افراد مرتبط با بمب گذاری اخیر در بانکوک اعضای گروهک منافقین هستند.

این پژوهشگر اسلامی اضافه کرد: با توجه به روابط خوب ایران و تایلند، احتمال انجام این بمب گذاری از سوی ایران بسیار بعید به نظر می رسد.

وی همچنین به سوابق این گروهک اشاره کرد و گفت: این گروهک که در دهه ۱۹۶۰ تشکیل شد و ایدئولوژی خود را ترکیبی از اسلام و مارکسیسم قرار داد، بعد از اقدام مسلحانه علیه ملت و دولت ایران از این کشور طرد شد.


 
 

 

 

حمله سايبري هكرهاي اسرائيلي و آمريكايي به وب سايت شبكه خبري 24 ساعته پرس تي وي ناكام مانده است.
اين حمله سايبري ساعت 7 و 50 دقيقه تا 10 و 50 دقيقه روز هجدهم فوريه به سايت پرس تي وي صورت گرفته است.

مرصاد به نقل از رجا به گزارش کیهان، اين در حالي است كه اقدام متقابل امنيتي تيم فني پرس تي وي اين حمله سايبري را ناكام گذاشته است.

اين اولين بار نيست كه پرس تي وي هدف حملات سايبري قرار مي گيرد؛ هكرهاي آمريكايي و اسرائيلي نهم دسامبر 2011 و پس از آن كه شبكه پرس تي وي تصاويري از هواپيماي آر كيو-170، هواپيماي جاسوسي پيشرفته آمريكايي كه پس از ورود به حريم هوايي ايران توسط نيروهاي مسلح تحت كنترل در آمده بود پخش كرد، حمله اي سايبري به پرس تي وي ترتيب دادند.

حمله سايبري اخير به وب سايت پرس تي وي در حالي صورت گرفت كه متخصصان انگليسي فعال در بحرين تلاش كرده اند شبكه هاي جمهوري اسلامي از جمله شبكه خبري پرس تي وي را از ماهواره هاتبرد حذف كنند.

شبكه هاي استاني و شماري از شبكه هاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران نظير پرس تي وي، العالم، الكوثر، جام جم و سحر از جمله شبكه هايي بود كه متخصصان انگليسي در تلاش براي حذف آن بوده اند.

 

تله فيس‌بوکي براي پسران جوان

فرد ناشناسي که خود را دختر معرفي مي کرد و با وعده رابطه دوستي، پسران جوان را در فيس بوک اغفال و از آن ها کلاهبرداري مي کرد، از سوي پليس تحت تعقيب قرار گرفت. مرصاد به نقل از صراط به نقل از خراسان: فرد ناشناسي که خود را دختر معرفي مي کرد و با وعده رابطه دوستي، پسران جوان را در فيس بوک اغفال و از آن ها کلاهبرداري مي کرد، از سوي پليس تحت تعقيب قرار گرفت. تحقيقات پليس در اين باره زماني آغاز شد که پسر جواني به دادسراي رسيدگي به جرايم جنايي تهران رفت و مدعي شد از سوي دختري ناشناس فريب خورده است. او در اين باره به بازپرس شعبه دوم گفت: مدتي قبل در فيس بوک با دختري که خودش را نازنين معرفي مي کرد آشنا شدم. بعد از چند مرتبه چت کردن، به نازنين علاقه پيدا کردم و به او پيشنهاد دوستي دادم. او هم اين پيشنهاد را قبول کرد اما گفت براي شروع دوستي بايد ۶۰هزار تومان به عنوان کادو به او بدهم. من هم که شيفته او شده بودم اين شرط را قبول کردم و ۶۰هزار تومان به حسابي که او گفته بود واريز کردم. بعد از آن اميدوار بودم رابطه ام با نازنين صميمي تر شود اما او ديگر جواب پيام هايم را نداد. آن زمان بود که فهميدم فريب او را خورده ام و همه اين کارها نقشه اي براي فريبم بوده است. به دنبال اظهارات اين جوان، افسران پليس فتا تحقيقات خود را در اين باره آغاز کردند. هرچند فرد ناشناس از اين راه مبلغ ناچيزي را به دست آورده بود اما اين امکان وجود داشت که با همين شگرد از افراد ديگري نيز کلاهبرداري کرده باشد. تجسس ها در اين باره نشان مي داد کلاهبردار ناشناس دختر نيست و او فقط از اين عنوان براي فريب طعمه اش استفاده کرده است. در حالي که ماموران در گام هاي نخست تحقيق در اين باره بودند، چند جوان ديگر نيز به دادسرا رفتند و ضمن بازگو کردن اتفاق مشابهي که برايشان رخ داده بود، اعلام کردند فريب فرد ناشناسي را خورده اند. اظهارات شاکيان حاکي از آن بود کلاهبردار اينترنتي از هر کدام از آنان مبالغي بين ۶۰ تا ۳۰۰ هزارتومان کلاهبرداري کرده است. يکي از آن ها به ماموران گفت: دوستي من و نازنين چند ماه طول کشيد. من بدون اين که از نقشه او خبر داشته باشم با او طرح دوستي ريختم و حتي پيشنهاد ازدواج دادم. در حالي که به نازنين اطمينان پيدا کرده بودم يک روز از من ۳۰۰هزارتومان پول خواست تا شهريه دانشگاهش را پرداخت کند. او گفت يک هفته بعد پولم را پس مي دهد. من هم خيلي سريع اين پول را به حسابي که گفته بود واريز کردم اما از آن روز به بعد خبري از او نشد. افسران فتا در جريان تحقيقات خود تلاش کردند از طريق حساب بانکي که پول هاي مالباختگان به آن واريز شده بود به سرنخي از کلاهبردار ناشناس دست پيدا کنند اما اين کار ثمري نداشت. چرا که اين حساب با استفاده از مدارک جعلي افتتاح شده بود. بر اساس اين گزارش تحقيقات در اين باره همچنان ادامه دارد.
 

حضور اعتراضی دانشجویان مقابل سازمان ملل

 

بر طبق گزارش عدالتخواهی این دانشجویان و فعالین زمان حضور خود مقابل سازمان ملل را ساعت 20 فرداشب (دوشنبه) اعلام کرده اند. 

به گزارش عدالتخواهی تعدادی از دانشجویان و فعالین سازمانهای مردم نهاد در اعتراض به سکوت مجامع بین المللی و به اصطلاح حقوق بشری در برابر بازداشت غیر قانونی خضر عدنان؛ مجاهد فلسطینی توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس، دوشنبه یک اسفند را روزه گرفته و پس از باز کردن افطار خود در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع میکنند.
 
بر طبق گزارش عدالتخواهی این دانشجویان و فعالین زمان حضور خود مقابل سازمان ملل را ساعت ۲۰ فرداشب (دوشنبه) اعلام کرده اند.
 
لازم به ذکر است که فردا اول اسفند توسط شش سازمان مردم نهاد و اتحادیه دانشجویی به عنوان روز همبستگی با خضر عدنان و روزه عمومی در ایران نام گذاری شده است.
 

شبکه من وتو : مدارس ایران برای کودکان ناامن است !

 

شبکه من وتو مدارس انگلیس را محلی امن برای کودکان و مدارس ایران را ناامن عنوان کرد.
 
مرصاد به نقل از جام نیوز، یکی از شرکت کنندگان زن برنامه بفرمایید شام شبکه من وتو ، زندگی در ایران را به زندگی در لندن ترجیح داد و گفت: «من ایران را خیلی دوست دارم و ترجیح می دهم در ایران زندگی کنم اما به خاطر درس بچه هایم مجبورم در اینجا زندگی کنم.»
در ادامه این سخنان شرکت کننده زن، مجری برنامه گفت: «خوب مدارس لندن فرزندانتان را با سلام و صلوات به درب منازلتان می آورند اما در ایران مدیر، بچه را تنبیه می کند و چشم و صورت بچه را زخمی می کند.»
این در حالی است که آمار خشونت در مدارس انگلیس بسیار بالاست و این موجب نگرانی خانواده های انگلیسی شده است
حمل سلاح گرم، وجود روابط دختر و پسر که منجر به خشونت های جنسی می شود و بسیاری دیگر از این خشونت ها روح و روان و جسم دانش آموزان انگلیسی را به خطر انداخته است.
مطابق آماری که به وسیله محافظه‌کاران انگلیس افشا شد در طول سال گذشته ماموران پلیس حداقل 7311 بار برای برخورد با خشونت در مدارس این کشور به مدارس فراخوانده شدند!!
به گزارش گاردین‌‌‌ ، «مایکل گا» وزیر دولت سایه محافظه‌کار انگلیس گفت: «معلمان، والدین و کودکان به خوبی از خطر خشونت مدارس و تاثیر مخرب آن بر ایجاد محیط آموزشی امن آگاه هستند»
 

جا بجایی کلیسا و ارواح در شبکه من وتو!

 

شبکه من وتو در یکی از برنامه های خود برکت دادن به کار را فقط توسط جادوگران ممکن دانست.
 
مرصاد به نقل از جام نیوز، شبکه من وتو در یکی از برنامه های مستند خود با موضوع "جابجایی های غول آسا"، این بار به سراغ ساختمان یک کلیسا رفته و گزارشی از نحوه جابجایی یک کلیسا به 60 متر جلوتر از مکان فعلی اش پخش نمود.
در این برنامه به دلیل آنکه کتابخانه دادگستری با افزایش کتاب فضای محدودی پیدا کرده بود مسئولین شهر تصمیم گرفتند تا کلیسای کنار این دادگاه را 60 متر جابجا کرده تا فضای کتابخانه دادگاه بیشتر گردد.
مجری این برنامه در ادامه گفت: «ساکنان محل بسیار نگران هستند اما نه به اندازه جادوگر شهر، لوری برونو.»
پس ازآن جادوگر به شخصی که قرار بود این جابه جایی را انجام دهد گفت: «تو باید به ارواح بگویی :ارواح، من می دانم که شما اینجا هستید و من به شما احترام می گذارم !؟»
در همین زمان مجری برنامه گفت: «لوری محل را برکت می دهد تا شیاطین از آنجا رانده شوند»
جادوگر به شیاطین و ارواح می گوید: «ماه بالا می آید، خورشید غروب می کند و جری «جابجا کننده» به شما احترام می گذارد و آسیبی به شما نمی زند، او آدم خوبی است و کارها را مرتب می کند»
در ادامه پس از اینکه تقریبا همه کارها برای اجرای پروژه مهیا می شود باز جادوگر شهر، لوری به آنجا می آید تا از پیشرفت کار با خبر شود. او پس از اینکه جری«جابجا کننده» را می بیند می گوید: «همه چیز خوب پیش خواهد رفت»!
جری در پاسخ به او گفت: «دعای تو همیشه پشت و پناه من است»!
جادوگر در ادامه گفت:«همینطوراست خدا با تو باشد و همیشه سرحال باشی.»
پس از این مکالمه جادوگر از جری می خواهد به کارش ادامه دهد و او روبه دوربین می گوید: «جری جابجاکننده بزرگی است و این بار میخواهد ارواح را همراه با ساختمان جابجا نماید!؟»
در آخر جری می تواند این کار را انجام دهد و کلیسا را 60 متر جابجا می نماید و لوری جادوگر این کار را یک معجزه می داند که فقط به دست جری امکان پذیر است . در پایان لوری جادوگر با یک بوسه از جری بابت زحماتش تشکر کرد.
چند نکته در این مستند حائز اهمیت است اول آنکه کلیسا متعلق به مسیحیان است و چرا در این برنامه برای پیشبرد و برکت دادن به کار از جادوگر استفاده می شود و آیا این خود تبلیغ بی توجهی به استعانت از خداوند برای پیشبرد کارها و موفقیت در آنها نیست؟
دوم آنکه نشان دادن تاثیر یک جادوگر در موفقیت یک کار خود ترویج گرایش به جادو نیست؟
سوم آنکه آیا درخواست این جادوگر از شیطان برای موفقیت در یک پروژه تبلیغ شیطان پرستی و قدرتمند نشان دادن شیطان برای کمک در امور نیست؟
چهارم آنکه یک مستند علمی چه نیازی به دخالت دادن اینگونه مسائل در محتوای برنامه دارد؟
با توجه به موارد مذکور به نظر می رسد هدف اصلی شبکه من وتو از پخش چنین مستنداتی چیز دیگری است. ویا لااقل این شبکه علاوه بر هدف اصلی مستند، به دنبال ترویج و تبلیغ خرافات وجادوگری و در نتیجه به حاشیه راندن دینداری است.
 

چرا اسرائیل به ایران حمله نمی کند؟

مجله فرانسوی نوول ابزرواتور: «اسرائیل هیچ نفعی از رویارویی مستقیم با ایران نخواهد برد. اسرائیل در صورت رویارویی، در بلند مدت به عنوان بازنده شناخته خواهد شد.» مرصاد به نقل از جام نیوز به نقل از، سایت روزآنلاین، روز شنبه 18 فوریه(29 بهمن) به نقل از مجله فرانسوی نوول ابزرواتور، نوشت: «مطمئناً مشاهدات اسراییل درخصوص پیشرفت قابل توجه برنامه اتمی ایران درست است. ولی آیا این مسأله باید باعث وقوع یک جنگ شود؟ اینطور فکر نمی کنم و برایش چندین دلیل دارم.» نویسنده مجله فرانسوی نوول ابزرواتور، در مورد علت عدم حمله رژیم صهیونیستی به ایران نوشت: «1- حمله یکجانبه از سوی اسرائیل این کشور را از حمایت ایالات متحده محروم خواهد کرد. فراموش نکنیم که باراک اوباما به زودی در کمپین انتخاباتی خود را برای انتخاب مجددش آغاز خواهد کرد و یک درگیری جدید که از سوی یک متحد دیکته شده برای او بسیار زیان آور است. 2- اسرائیل در سطح منطقه و جهان منزوی می شود و احتمالاً متحمل تحریم هایی نیز خواهد شد. این نکته ای است که می توان حداقل براساس حقوق بین المللی پیش بینی آن را کرد. حتی اگر اسرائیل تاکنون به لطف حق وتوی آمریکا از محکومیت های شورای امنیت قصر دررفته باشد، در صورت ماجراجویی یکجانبه اسرائیل، آیا واشنگتن باز هم در کنار دولت یهود خواهد ماند؟ 3- موفقیت در این عملیات بسیار نامشخص است، زیرا حکومت جمهوری اسلامی تأسیسات خود را در زیر زمین در چندین محل متفاوت در سراسر کشور پخش کرده است. بی شک آسیب هایی به تأسیسات خواهد رسید ولی نابودی کامل زیرساخت های آن طبق اعتراف خود نظامیان قابل پیش بینی نیست. 4- اسرائیل با انتخاب گزینه حمله به تأسیسات ایران خود را در معرض ضد حملات در چندین جبهه قرار می دهد. پاسخ جمهوری اسلامی به اقدامات حزب الله، سوریه و حماس افزوده خواهد شد. آیا اسرائیل هزینه های جانی چنین ماجراجویی را برآورد کرده است؟ 5- در پایان اسرائیل به مثابه کشوری شناخته خواهد شد که این منطقه بسیار حساس را به آتش کشیده است. انعکاس و بازتاب جهانی آن چه در زمینه سیاسی [واکنش کشورهای اروپایی]، چه اقتصادی [افزایش قیمت نفت و دیگر کالاها] بسیار گسترده خواهد بود.» این نویسنده در پایان نوشت: « این اولین باری نیست که اسرائیل اینگونه علیه ایران تهدید می کند. بی شک فضای حاضر به دنبال وقوع بهار عربی و تراژدی به راه افتاده در سوریه قدری خاص شده ولی اسرائیل هیچ نفعی از رویارویی مستقیم با ایران نخواهد برد. اسرائیل در صورت رویارویی، در بلند مدت به عنوان بازنده شناخته خواهد شد. در پایان، یادآوری این نکته ضروری است که حتی اگر بتوان بیم اسرائیل از دستیابی ایران به بمب اتمی را درک کرد ولی استفاده از این نوع بمب از سال 1945 هرگز اتفاق نیفتاده و حتی باعث شده تا برخی کشورهای متخاصم با یکدیگر به روابط آرام و متعادلی برسند؛ هند و پاکستان یک نمونه از چندین نمونه است. به عقیده من، هدف جمهوری اسلامی نابودی اسرائیل نیست[!]، بلکه ایجاد یک چیدمان جدید در منطقه خاورمیانه است.»
 

ماهواره های ایران سال آینده در فضا

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از پرتاب ماهواره طلوع و فجر در سال آینده خبر داد و گفت: با امکان مانور  مداری که این ماهواره ها دارند، دستاورد بسیار ارزشمندی نصیب کشورمان می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ وحیدی در یازدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران افزود: قراردادن ماهواره در مدار ژئو (36 هزار کیلومتر)، از جمله برنامه های جمهوری اسلامی ایران است که به طور جدی آن را پیگیری می کنیم.
 
وی با اشاره به دستاوردهای بشر در حوزه هوا و فضا گفت: اکنون به همت جوانان و متخصصان کشورمان در حوزه موشکی جزء 10 کشور جهان هستیم و در حوزه ماهواره برها نیز در جمع 8 کشور برتر جهان قرار داریم.
 
وحیدی با اشاره به ساخت هواپیمای مسافربر ایران 140 گفت: در آینده نزدیک، هواپیمای گشت دریایی را نیز به پرواز درخواهیم آورد.
 
وی افزود: در ساخت موتورهای هوایی، اگر به نتیجه مطلوب برسیم، ساخت هواپیماهای داخلی به صورت صد درصد در کشورمان انجام خواهد شد.
 
وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون تولید کننده هواپیماهای جنگی است و طرح های متعدد دیگری را برای ساخت اینگونه هواپیماها در دستور کار دارد که نشانگر بالندگی و اعتماد به نفس و توانمندی دانشمندان کشورمان است.
 
وحیدی گفت: اکنون، حدود 110 هزار هواپیما که 36 هزار فروند آن نظامی و 19 هزار فروند تجاری است در جهان وجود دارد.
 
وزیر دفاع افزود: 2 تا 3 هزار ماهواره نیز در حوزه های مخابرات ، هواشناسی ، سنجش از راه دور ، نظامی و جاسوسی نیز در فضا وجود دارد که بر اساس سند چشم انداز 20 ساله ، ایران رقیب کشورهای برتر در این حوزه ها خواهد شد.
 

یک کیلومتر از ۴۰ کیلومتر، تمام سهم منافقین از کمپ لیبرتی

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از اختصاص یک کیلومتر از مساحت ۴۰ کیلومتری کمپ لیبرتی برای استقرار موقت منافقین خبر داد. مرصاد به نقل از هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از جداسازی یک کیلومتر از مساحت ۴۰ کیلومتری کمپ لیبرتی به نام کمپ ترانزیت (TTL) برای استقرار موقت منافقین خبر داد. بر پایه این خبر منافقین در مدت موقت استقرار خود در کمپ ترانزیت در کانکس های تعبیه شده در این کمپ اسکان می یابند. این خبر می افزاید مراحل بازرسی منافقین و بررسی پرونده آنها تحت نام پناهجو در همین مکان صورت می گیرد. همچنین سازمان ملل تاکید کرد کمپ ترانزیت آخرین محل اقامت منافقین در عراق محسوب شده و اخراج این افراد از عراق از همین مکان صورت می گیرد.
 

فرنودی: محمدرضا پهلوی در حسرت دیکتاتوری رضا خان و محبوبیت مصدق بود!

 

 

نهضت فرنودی، روانشناس شبکه تصویر ایران در واکنش به مسأله مطرح شده در وبلاگش،با نقل قولی از دکتر یحیی ارمجانی استاد تاریخ دانشگاه پرینستون مبنی براینکه 'محمدرضا شاه به علت دیکتاتوری پدرش فردی عقده ای بود'، گفت:« به نظر من زندگی در سایه پدری مقتدر از او موجودی ساخت که تا هنگام مرگ در حسرت قدرتی همچون پدر باشد»
 
مرصاد به نقل از جام نیوز، نهضت فرنودی، روانشناس شبکه تصویر ایران در واکنش به تماس یکی از بینندگان در مورد مسأله مطرح شده در وبلاگ خود و گفته وی مبنی براینکه محمدرضا شاه به علت دیکتاتوری پدرش فردی عقده ای بود، به نقل از دکتر یحیی ارمجانی استاد تاریخ دانشگاه پرینستون، گفت:« به نظر من محمدرضا پهلوی بیشتر انسانی احساسی و غیر اقتدارگرا بود و زندگی در سایه پدری مقتدر و قرار دادن او در موقعیتی که می بایست اقتدار مطلقی را تمرین کند از او موجودی ساخت که تا هنگام مرگ در حسرت قدرتی همچون پدر و محبوبیت مصدق بماند»
فرنودی در مورد غرب زدگی محمدرضا پهلوی نیز چنین اظهار نظر نمود:« به نظر من محمدرضا شاه مردی حساس و بسیار مدل اروپایی بود و برخوردش با زندگی، برخوردی اروپایی بود»
وی در ادامه افزود:« به نظر من چنین طبیعتی برای موقعیتی که می بایست نقشی را بر پایه و اساس سلطه و اقتدار ایفا نماید مناسب نبوده و به خاطر همین امر وی فشارهای زیادی را متحمل گردید»

 




تاریخ: دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط arman

درخواست كمك سبزها از شبكه غرب گراي الجزيره

 

http://snn.ir/pic/13901125043_2010362139e.jpg

 

سبزها براي پوشش اغتشاش برنامه 25 بهمن خود كه ديروز ناكام ماند، از شبكه الجزيره درخواست كمك كرده بودند.

 

سبزها و بازماندگان جريان فتنه 88 پس از اعلام فراخوان براي تجمع در خيابان ها در روز 25 بهمن، از صبح ديروز در شبكه هاي اجتماعي همچون فيس بوك، تويتر و يوتيوب از شبكه تلويزيوني الجزيره درخواست كردند تا تجمع 25 بهمن سبزها را پوشش خبري دهند.
برپايه اين گزارش، دستور برگزاري اين تجمع كه با بي ميلي و عدم استقبال در تهران و شهرهاي ديگر روبه رو شد از تلاويو و بازيگردانان خارجي صادر شده بود.
البته گردانندگان اين برنامه و برنامه هاي مشابه قبل از 25 بهمن پيش بيني كرده بودند كه ممكن است نتوانيم كسي را به خيابان ها بكشانيم: اما هدفمان ايجاد جو امنيتي در كشور است.
 

کارشناسان اقتصادی: اظهارات هاشمی بی پایه و اساس است

 

 

هاشمی با بیان این که این طرح مورد موافقت رهبری قرار نگرفت و از سوی ایشان رد شد ادامه داد: دولت خاتمی این طرح را از مجلس پس گرفت. اصلاحاتی هم در آن صورت شد، ولی منابع آنها، مورد موافقت رهبری قرار نگرفت و گفتند که به مردم فشار می‌آید.

altمصاحبه اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با روز نامه شرق حاوی اظهاراتی بود که واکنش نخبگان و سیاسیون کشور را برانگیخت.

آقای هاشمی رفسنجانی در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در دوران ریاست جمهوری تان کاری بود که شما حسرت به پایان رساندن آن را داشته باشید؛ با مطرح کردن موضوع طرح تأمین اجتماعی اظهار داشت: چند مورد از کارهای من ناتمام ماند که هنوز هم هیچ کاری نشده و من هنوز برای عدم انجام آنها حسرت می‌خورم. فکر کردیم که باید سیستم تامین اجتماعی کاملی برای مردم درست کنیم و همه امکانات کشور آماده شده بود. فکر کردیم باید تامین اجتماعی باشد و مردم در حدمعقول تامین زندگی خودشان را داشته باشند. از جمله غذا، دارو، کار، درمان و تحصیل فرزندانشان، اشتغال یا اشتغال موثر یا بیمه اجتماعی، بیمه کار که حقوق بیکاری بگیرند. 

وی با بیان اینکه این طرح را به صورت لایحه 60 صفحه ای به مجلس فرستادیم ولی به دوران بنده نرسید ادامه داد: آن موقع منبع درآمد خوبی که ما پیدا کرده بودیم، مخابرات بود. آقای غرضی خیلی به سرعت توسعه مخابرات را پیش می‌برد. سیستم موبایل‌ها و خطوط تلفن درآمدزایی داشت و بخش عمده این درآمد را به تامین اجتماعی اختصاص دادیم که تحمیل هم نشود و مخابرات کمتر سود ببرد. من به مجلس دادم که تصویب کند که دوره من تمام شد. آقای خاتمی که آمد، خواستند آن را متناسب با روز اصلاح کنند.

هاشمی با بیان این که این طرح مورد موافقت رهبری قرار نگرفت و از سوی ایشان رد شد ادامه داد: دولت خاتمی این طرح را از مجلس پس گرفت. اصلاحاتی هم در آن صورت شد، ولی منابع آنها، مورد موافقت رهبری قرار نگرفت و گفتند که به مردم فشار می‌آید. 

وی در ادامه مصاحبه خود ضمن ربط دادن مشکلات کنونی جامعه به رد لایحه تأمین اجتماعی تلویحا مقصر را رهبری دانسته و می گوید: به خاطر رد این لایحه هنوز که هنوز است با وجود شعارهایی هم که داده می‌شود، انجام نشد. الان تامین اجتماعی جامعی برای مردم نداریم. اگر آن بیمه اجتماعی کامل برقرار شود، مردم از زمان تولد تا آخر عمر حد معقولی از امکانات برای معاش دارند.

این در حالی است که برخی از کارشناسان و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نظر متفاوتی در این رابطه مطرح می کنند.

برهمین اساس عبدالرضا ترابی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگار عصر امروز گفت:طرح تأمین اجتماعی به دلیل عدم توجیه اقتصادی و تأمین نشدن منابع مالی آن پیگیری نشده است.

نماینده مردم گرمسار و عضو فراکسیون اصولگرای مجلس با بیان اینکه طرح تأمین اجتماعی به دلیل عدم شفافیت در تأمین منابع و همچنین هنگفت بودن هزینه های تأمین بودجه آن عملیاتی نبود تأکید کرد: اظهارات آقای هاشمی مبنی بر اینکه رد طرح مذکور توسط مقام رهبری سبب بوجود آمدن وضعیت کنونی مالی و اقتصادی کشور شده است بی پایه و اساس است.

این اولین بار نیست که هاشمی در مواجهه با انتقادات نسبت به دو دوره مسئولیت اجرایی خود تلویحا دیگران را مقصر می کند و کاستی ها را به گردن رهبری می اندازد. او پیش تر از این نیز درباره تورم 50 درصدی دولت دوم موسوم به سازندگی جواب روشنی به این انتقاد نداده بود.

 

متهم به قتل ندا آقا سلطان در تل آويو

 
 

کیهان: يك كلاهبردار متهم به مشاركت در قتل ندا آقاسلطان، همچنان مشغول كاسه ليسي و شيادي است.
كاسپين ماكان كه براي دومين بار و به فاصله دو سال به تل آويو رفته بود، نامزد ندا آقاسلطان بود و بعد همراه فردي به نام آرش حجازي كه سرصحنه قتل حاضر بود، متهم اين جنايت هستند. اين دو نفر با فاصله اندكي از ايران گريختند و از انگليس سردرآوردند. چند ماه بعد كاسپين ماكان به فلسطين اشغالي رفت و با پرز رئيس كودك كش رژيم صهيونيستي ملاقات كرد. پرز علناً گفته بود كه اپوزيسيون سبز به نيابت از اسرائيل با ايران مي جنگد.
اين كلاهبردار متواري در مصاحبه با راديو اسرائيل ادعا كرده كه در تورنتو به سر مي برد اما به خاطر عوامل حكومت ايران در اين شهر، از وضعيت خود چندان راضي نيست. وي مي گويد «تورنتو به جايگاه دوم عوامل و مزدوران حكومت تبديل شده است. اعتراض برخي روشنفكران عليه سفر من به اسرائيل و ملاقات با شيمون پرز خيلي عجيب نيست. آنها عوامل رژيم هستند.
يادآور مي شود كاسپين ماكان به خاطر كلاهبرداري هايش به شدت از سوي طيفي از گروه هاي اپوزيسيون خارج كشور مورد انتقاد و اعتراض قرار گرفت. 

مغزهای الکلی و آفت دیده فهمیدند در ایران چه خبر است/ انتخابات پرشور ضربه‌ای سخت به دشمن


رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار هزاران نفر از علماء، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان، با اشاره به حضور دهها میلیونی و بسیار پرشورتر و با نشاط تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، چرائی این عظمت ملت عزیز ایران را، بصیرت و موقع شناسی بی نظیر آنان دانستند و تأکید کردند: ملت ایران با این بصیرت، ایستادگی و حضور به هنگام در صحنه، هیچگاه شکست نخواهد خورد و در انتخابات 12 اسفند نیز ملت بار دیگر هوشیاری و موقع شناسی خود را نشان خواهد داد و با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت دیگری به دشمن خواهد زد.
  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از علماء، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان، با اشاره به حضور دهها میلیونی و بسیار پرشورتر و با نشاط تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، چرائی این اعجاب آفرینی و عظمت ملت عزیز ایران را، بصیرت و موقع شناسی بی نظیر آنان دانستند و تأکید کردند: ملت ایران با این بصیرت، ایستادگی و حضور به هنگام در صحنه، هیچگاه شکست نخواهد خورد و در انتخابات 12 اسفند نیز ملت بار دیگر هوشیاری و موقع شناسی خود را نشان خواهد داد و با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت دیگری به دشمن خواهد زد.

در این دیدار که در آستانه 29 بهمن، سالروز قیام مردم تبریز بر ضد رژیم ستم شاهی در سال 1356، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی حوادث مهم انقلاب اسلامی را درس آموز و شاخص های عمده در مسیر حرکت بسوی قله ها و اهداف برشمردند و با اشاره به راهپیمایی عظیم ملت ایران در 22 بهمن افزودند: امسال همه تأکید داشتند که حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور، نسبت به سالهای قبل، پرشورتر و با نشاط تر بوده است اما سؤال مهم این است که چرا امسال شاهد چنین حضور با عظمت تری بودیم؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: پاسخ به این سؤال جز به بصیرت و موقع شناسی کم نظیر مردم بر نمی گردد زیرا ملت ایران امسال احساس کرد که کشور و نظام و اسلام به این حضور نیازمند است.

ایشان با اشاره به تبلیغات پرحجم و گسترده رسانه ها و دستگاههای تبلیغاتی جبهه دشمن عنود و شریر، تحت هدایت شبکه صهیونیستی جهانی، تأکید کردند: هدف اصلی تبلیغات متراکم، القای این دروغ بزرگ بود که ملت شجاع، مؤمن و امتحان داده ایران، نسبت به انقلاب، اسلام و اهداف والای خود سست و بی انگیزه شده است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: تمرکز این تبلیغات هم برروی راهپیمایی 22 بهمن بود تا شاید حضور مردم کمرنگ و بی رونق شود اما ملت ایران با بصیرت و موقع شناسی اعجاب برانگیز ، متوجه این ترفند دشمن شد و با حضور عظیم خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال، به دهان دشمن کوبید.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به گزارشهای موثق درخصوص حضور بسیار پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن در هشتصد و پنجاه شهر کشور خاطرنشان کردند: این ملت ایران است. این ملت با چنین بصیرت و موقع شناسی و حضور در صحنه، شکست نخواهد خورد.

ایشان تأکید کردند: آنهایی که باید پیام این حضور با عظمت مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن را بگیرند، گرفتند و آنهایی که در مغزهای الکلی و آفت دیده خود، خیالاتی در سر می پروراندند، متوجه شدند که در ایران چه خبر است و ملت قهرمان ایران چگونه در صحنه حاضر است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دستگاههای تبلیغاتی جبهه استکبار برای منعکس نشدن حقیقت و عظمت حضور مردم افزودند: کسانی که مدعی آزادی اطلاعات و اخبار هستند، اخبار مربوط به این راهپیمایی را سانسور کردند و راهپیمایان میلیونی تهران را هزاران نفر و جمعیت دهها میلیونی کشور در راهپیمایی را صدها هزار نفر عنوان کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: دشمن همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، انواع شیوه های دروغ پردازی، تقلب، خدعه و تزویر را بکار گرفته است اما هنگامی که پیام صادقانه یک ملت از دل برآید، کار خود را خواهد کرد و احساس حضور و انقلابی گری و حرکت همراه با عزم راسخ، همچون هوای خوش بهاری در همه جا نفوذ و همه را بهره مند خواهد کرد.

ایشان افزودند: نمونه آشکار این واقعیت، تحولات اخیر در شمال آفریقا، و کشورهای عربی و دنیای اسلام و فراگیر شدن شعارهایی است که روزی ملت ایران، مظلومانه آنها را سر می داد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اسلام در حرکت عظیم خود به نقطه حساسی رسیده است و نسلهای آینده شاهد حوادث مهمی خواهند بود که دنیا را دگرگون خواهد کرد و سیاستهای مسلط مادی مستکبرانه را نیز از بین خواهد برد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: کانون اصلی این حرکت، جمهوری اسلامی ایران است و جوشش اولیه آن هم از ایران بوده و ملت ایران همچنان ایستاده است.

ایشان، ایستادگی ملت ایران را رمز موفقیت و دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی دانستند و افزودند: هنگامی که ملتی می ایستد و در مقابل شبکه پرهیمنه و پرهیاهو دشمن به خود ترس و واهمه راه نمی دهد، در عرصه های علم و فناوری، اقتصاد، مسائل اجتماعی، سیاست ورزی بین المللی و تأثیرگذاری بر ملتها، پیشرفت خواهد کرد و تفکر، دین و شعارش فراگیر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: به لطف خداوند و به برکت این ایستادگی و استحکام درونی ملت ایران، جوانان ، با همت ها و استقامت خود کشور را همانند دسته گل خواهند ساخت و آن را تبدیل به یک الگوی موفق و پیشرفته برای جهان اسلام خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای لازمه پیشرفت و سازندگی کشور را، استمرار حرکت در مسیر صراط مستقیم الهی و راه اسلام، دیانت و شریعت و حفظ هوشیاری و بصیرت و عمل به وظیفه دانستند و با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس نهم افزودند: دستگاههای تبلیغاتی و رسانه های جبهه استکبار و عوامل همیشگی آنها، تلاش گسترده ای را آغاز کرده اند تا انتخابات مجلس، انتخابات بی رونقی باشد اما همه باید بدانند که حضور مردم در انتخابات، کشور را به پیش خواهد برد و دشمن را در اجرای توطئه هایش دچار تردید و تزلزل و وادار به عقب نشینی خواهد کرد.

ایشان تأکید کردند: انتخابات پرشور ضربه سختی به دشمن خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دلهای مردم در دست خدا است، افزودند: با عنایت و کمک خداوند متعال، انتخابات مجلس نهم پرشور و با احساس و همراه با بصیرت و حضور فراوان مردم، برگزار خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کردند نتیجه انتخابات دوازدهم اسفند، انتخاب مجلس و نمایندگانی خوب برای ورود به عرصه کار و خدمت باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه  آذربایجان و بویژه تبریز در حوادث و تحولات یکصد سال گذشته کشور، افزودند: مهمترین ویژگی قهرمانان و نام آوران تبریز همچون ستارخان و باقرخان، تدین و حرکت در مسیر دین و پیروی از علمای دین بوده است.

ایشان همچنین با اشاره به نقش آفرینی علما و مردم آذربایجان و تبریز در نهضت اسلامی و حوادث مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی  و بعد از آن ،خاطر نشان کردند: تقدیم دو شهید محراب از میان پنج شهید محراب ، و شجاعت و خط شکنی لشکر دلاور و قهرمان عاشورا در دوران دفاع مقدس نمونه هایی از کارنامه درخشان و برجسته مردم آذربایجان است.

در ابتدای این دیدار آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در سخنانی ضمن گرامیداشت قیام 29 بهمن در سال 1356، به پیشگامی مردم آذربایجان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم غیور و با بصیرت آذربایجان، در انتخابات 12 اسفند نیز حماسه ای فراموش نشدنی خلق خواهند کرد. 

راستی تهران روز25بهمن چه خبر بود

 
 
گروههاي ضدانقلاب و فتنه گر كه از يك ماه گذشته تبليغات وسيعي را براي راه انداختن يك آشوب خياباني در 25 بهمن ماه در تهران تدارك ديده بودند با بي اعتنايي مردم مواجه شدند.
به گزارش کیهان، از يك ماه پيش گروههاي فتنه گر در لندن و واشنگتن همراه با رسانه هاي سايبري و تلويزيونهاي ماهواره اي پروژه اي چند مرحله اي را براي ايجاد اغتشاش در آستانه انتخابات كليد زدند كه بايد دو مرحله آن در 24 و 25 بهمن در دانشگاهها و خيابانهاي تهران آغاز مي شد، اما بي اعتنايي مردم به اين درخواست گروههاي فتنه گر باعث شد كه يا در مقابل اين موضوع كه بارها وعده آن را داده بودند سكوت كنند و يا به برجسته سازي موضوعات انحرافي بپردازند.
پايگاه اطلاع رساني بي بي سي اين خبر را به عنوان تيتر يك خود انتخاب كرد؛ «اسرائيل: ايران در انفجارهاي بانكوك دست داشت». راديو فردا هم در حالي كه از روزهاي گذشته اطلاعيه درخواست تجمع را بر روي وبگاه خود گذاشته بود به آرامي از كنار اين موضوع گذشت و در تيتر اول خود نوشت: بمب گذار ايراني چهار نفر را در بانكوك زخمي كرد.
پيش از اين راديو فردا در اطلاعيه خود براي برگزاري تجمع چنين نوشته بود؛ «شوراي هماهنگي راه سبز اميد، در سالگرد راهپيمايي 25 بهمن 89، و با گذشت يكسال از حصر خانگي ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، از مردم خواسته است روز 25 بهمن امسال در تهران و ديگر شهرهاي بزرگ در يك پياده روي سكوت شركت كنند.»
راديو فردا در ادامه نوشته است: در يكسالي كه از حبس خانگي اين چهره هاي شاخص اعتراض ها در ايران مي گذرد، تنها برخي از اعضاي خانواده هاي آنها به صورت محدود توانسته اند با آنان ديدار داشته باشند.
در همين حال در روزهاي اخير، همزمان با اعلام فراخوان شوراي هماهنگي راه سبز اميد، شماري از نيروهاي سياسي و فعالان مدني در داخل و خارج از كشور خواهان آزادي اين دو رهبر مخالفان شده اند.
رسانه هاي ضدانقلاب كه گويا از قبل نيز آمادگي اين وضعيت و آرامش در ايران را داشتند، در اخبار جسته و گريخته خود به شكل مضحكي سعي كردند شلوغي عادي و هميشگي پايتخت و ترافيك سنگين آن را در ساعات شامگاهي به فراخوان خود نسبت دهند.
«بي بي سي» در اين زمينه شمار افراد تجمع كننده را كمتر از 25 بهمن سال پيش خواند و البته به اين سؤال پاسخ نداد كه اساساً از كدام تجمع سخن مي گويد!
اوضاع براي آنهايي كه در خارج نشسته و چشم به فضاي مجازي دوخته بودند چنان نااميد كننده بود كه اغلب مجبور شدند در لابه لاي اخبار و گزارش هاي خود تأكيد كنند كه حتي همين چند خط خبر آبكي را نيز نمي توانند رسماً تأييد كنند.
گفتني است عناصر ضدانقلاب از مدت ها قبل حتي با تماس تلفني از خارج، از مردم خواسته بودند در روز 25 بهمن براي اعتراض به نظام جمهوري اسلامي به خيابان آمده و دست به تظاهرات بزنند.
 

 




تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 58
بازدید کل : 8858
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1